Est Lv
Otsing
SisukaartSitemap
Autojuhile
Paadijuhile
Autoekspert
autoekspertautoekspertautoekspert
Autoekspert
Autoekspert
autoekspertautoekspert
Autoekspert

 
demo.hansanet.ee Kinkekaart
demo.hansanet.ee Akud
demo.hansanet.ee Alkolukk
demo.hansanet.ee Autolambid
demo.hansanet.ee Autokatted
demo.hansanet.ee Automatid Novline
demo.hansanet.ee AutoSock
demo.hansanet.ee Diagnostika
demo.hansanet.ee DPF-tahmafilter
demo.hansanet.ee Eelsoojendus Calix
demo.hansanet.ee Eelsoojendus Webasto
demo.hansanet.ee Elektritarvikud
demo.hansanet.ee Gaasimõõtja
demo.hansanet.ee Haagised
demo.hansanet.ee Lisatuled
demo.hansanet.ee Hoidikud telefonidele ja tahvelarvutitele
demo.hansanet.ee Istmekatted
demo.hansanet.ee Kaitse-ja disainrauad
demo.hansanet.ee Karavan
demo.hansanet.ee Kastikatted
demo.hansanet.ee Kliimaseade
demo.hansanet.ee Kojamehed -klaasipuhastid
demo.hansanet.ee Lasteistmed ja turvahällid
demo.hansanet.ee Maanteeabi 24 h
demo.hansanet.ee Mootoriõlid
demo.hansanet.ee Niiskusekoguja Air Dry
demo.hansanet.ee Parkimiskell
demo.hansanet.ee Piduriklotsid
demo.hansanet.ee Pidurikettad
demo.hansanet.ee Pidurivedelik
demo.hansanet.ee Päevatuled
demo.hansanet.ee Radiaatori tuulekaitsed
demo.hansanet.ee Rasketehnika
demo.hansanet.ee Tagastange laadimiskaitsed
demo.hansanet.ee TESA AUTO tooted, teibid
demo.hansanet.ee THULE tooted
demo.hansanet.ee Tööriistad
demo.hansanet.ee Veokonksud

Autolambid

Prind


Rusikareeglid esitule pirnide kohta

  • Vahetage esitule pirnid välja alati paarikaupa. Kui üks esitule pirn on läbi põlenud, põleb peatselt ka teine. Tavaliselt on pinge ja eluiga lampidel enam-vähem võrdne.
  • Esitule pirnid kaotavad oma kasutusaja jooksul valgusjõust kuni 30%, seetõttu on soovitav need välja vahetada iga 30.000 km järel või kord kahe aasta jooksul. Ohutum ja mugavam on pirne vahetada heades tingimustes, mitte olles maantee ääres pimedas.
  • Laske esitulede kõrgust reguleerida pärast esitule pirnide vahetamist vältimaks teiste liiklejate pimestamist. Hoidke tulede klaasid puhtad, et tagada maksimaalne nähtavus.
  • Kui autol puudub märgutule süsteem, mis teavitab pirnide mittetöötamisest siis kontrollige ise regulaarselt kas kõik pirnid töötavad.

 

Mida rohkem on valgust, seda lühem on lambi eluiga

Auto esitule pirnide puhul kehtib reegel, et mida kõrgemal pingel see töötab, seda kiiremini ta ka läbi põleb. Normaalne pinge on 13,2 V. Juba 5% ülepinge (13,86 V) tähendab poole lühemat pirni eluiga. Loomulikult kehtib see ka vastupidi - mida madalam on pinge, mis jõuab pirnideni, seda pikem on pirni eluiga aga seda vähem annab see valgust. Kui auto annab lampidele pinget, mis on suurem kui 14 V, soovitatakse kasutada tavalisest pikema elueaga lampe (long-life) ja hoiduda lühema eluaega eriseeria lampide kasutamisest.

“Made in China” nimetud pirnid 

Hind ja kvaliteet käivad autolampide puhul üldjuhul käsikäes. Kõige odavamad lambid on nii halva kvaliteediga, et nende kasutamine tuleks ära keelata. Enamik neist pimestab või pakub lihtsalt liiga kehva valgusvihku. Hea valguse saamiseks on soovitav valida head ja natuke kallimad autolambid tuntud tootjalt nagu nt PHILIPS ja OSRAM.

 

Millest tulevad lampide erinevused?

Euroopa Liidu normatiiv ECE R37 määrab ära kõik liikluses kasutatavate lambipirnide kohta: nende mõõdud, ehituse, võimsuse, val­gustug­evuse jne. Määratud on ka lubatud kõrvalekalded. H7 mõõtude osas on lubatud hälve 0,1 mm. Nimivõimsus on 55 W, suurim lubatud võimsus 58 W. Ettenähtud val­usvoo­g on 1500 luumenit, sellele on lubatud 10% hälve. Lambis on volframist spiraal, mis hõõg­udes annabki val­ust. Hõõ­gniit on klaaskupli sees, ümbritsetuna väärisg­aasidest. Ilma kaitsva g­aasita sadestuksid hõõg­niidist eralduvad aatomid kuplile ja see muutuks mustaks. Eralduvate gaatomite tõttu jääb hõõg­niit õhemaks ja lõpuks katkeb. Kaitsev g­aas pikendab lambi eluig­a, suunates aatomid tagasi volframspiraalile.

Põhiree­gliteg­a tundub kõik lihtne olevat. Kui ag­a valmistajal on piisavalt täpsed instrumendid, saab ta lubatud hälvete piirides manipuleerida. Näiteks saab hõõ­gniidi asendi ja pikkusega mõjutada val­guse teele suunamist. Valmistajad hoiavad saladuses, millist vääris­gaaside seg­u nad oma lampides kasutavad. Erinevat tüüpi lampides on ree­glina ka erinev se­gu ja näiteks g­aasi rõhku muutes saab mõjutada val­gusvoo tug­evust. Mida suurem rõhk, seda kõrg­emal temperatuuril põlemist saab lubada. Suurem rõhk pikendab ka lambi eluig­a, sest sel juhul eraldub hõõ­gniidist vähem aatomeid. Teisest küljest piirab rõhku a­ga klaaskupli vastupidavus. Kvartsklaasist kuppel kannatab suuremat rõhku kui enamlevinud, karastatud klaasist kuppel. Täitmisel on g­aasi rõhk kuplis 12-15 baari, lambi põledes see mitmekordistub. Lambipirnid on masstoodan­g ja tootmisprotsessi muutmine on keeruline. Näiteks kasutatava klaasi muutmine on suur ja kallis ettevõtmine. Pole ka üht ainuõi­get lahendust, juhtivad valmistajad Philips ja Osram eelistavad kupliklaasi puhul erinevaid omadusi. Klaaspinna viimistlus mõjutab samuti valg­ust, näiteks saab selle­ga muuta värvitooni. Ultraviolettkiir­guse filtreerimine on kohustuslik, sest muidu läheksid laternate plastist katteklaasid kiiresti kollaseks.

Allikas: Tehnika Maailm 4/2014


Milline lamp millise funktsiooni jaoks

 



Halogeenlambid / ksenoonlambid

 

Milline lamp on õige Teie jaoks?

 

LED pirnide võrdlustabel (tabeli avamiseks kliki pildil)

 


OSRAM kataloog 2016/2017



Milline OSRAM lamp on õige teie sõiduki jaoks (ET)
Milline OSRAM lamp on õige teie sõiduki jaoks (RU)
Osram_pirnide_vordlustabel
Osram_tootekataloog_2016/2017


AS K.G. Knutsson, Saeveski 12, 11214, Tallinn
by HansaNet