Est Lv
Otsing
SisukaartSitemap
Autojuhile
Paadijuhile
Autoekspert
autoekspertautoekspertautoekspertautoekspert
Autoekspert
Autoekspert
Autoekspert

 
demo.hansanet.ee Eesti väikesadamad
demo.hansanet.ee Kipper.ee
demo.hansanet.ee VOMARE
demo.hansanet.ee Coast Station Tallinn Radio
demo.hansanet.ee Kasulik info
demo.hansanet.ee
Külmik paadis
demo.hansanet.ee
Saba – elastne paadimastiks
demo.hansanet.ee
Veesõiduk hooajaks valmis
demo.hansanet.ee Veeteede Amet

Kasulik info

Prind

Külmik paadis

Uus aeg on toonud mitmeid uuendusi erinevatesse eluvaldkondadesse ja nii pole sellest puutumata jäänud ka väikelaeva ehitus. Kui varem pandi 6 – 8 meetriste nn. keskklassi paatide puhul, mida kasutati peaasjalikult suvisel perematkal, põhirõhk eluks vajalikule varustusele, nagu pliit, kraanikauss, küttesüsteem, WC, dush, külmik jne, siis uuemate trendide rõhuasetus on ruumikusel, turvalisusel, panipaikadel ja muul sarnasel.

Paadis on teadupärast vaba ruum kullahinnas ning seepärast tulevad kõik uuendused alati millegi arvelt. Juhtub selline uue aja paat soetatud olema ning kasutamise käigus selgub, et ilma külmikuta kohe kuidagi soojal ajal hakkama ei saa, tuleb võimalike lahenduste peale mõelda.
Enamik valmiskujul pakutavaid paadikülmikuid on standardmõõtudes, mis pahatihti olemasolevatesse panipaikadesse ja kappidesse kuidagi ära ei mahu. Lahenduse sellisel puhul leiab Webasto poolt pakutavatest kompaktsetest külmikudetailide sarjadest, milledest saab ise sobiva suuruse ja kujuga külmiku kokku ehitada.

Sõltuvalt külmaruumi suurusest ja jahutamisvõimsusest, on valida kahe erineva lahenduse vahel. Esimese lahenduse puhul hakkab külmik tööle nagu ikka tavaline külmustuskapp, kus külmaruumis paikneb külmutusplaat koos aurustiga ja kuskil väljapool külmaruumi, võimalikult õhurohkes kohas, paikneb kompressor koos soojaradiaatoriga. Teisel puhul juhitakse soe mitte õhku, vaid paadi alla jäävasse vette. Kui tegu on väiksemat sorti külmaruumiga, tasub otsustada Isotherm kompaktse, termostaadiga reguleeritud, kvaliteetse Danfoss kopressoriga, õhkjahutusega soojaradiaatoriga seadmekomplekti kasuks. Kõnealused komplektid, mis on sõltuvalt külmaruumi ruumalast erineva võimsusega ja on tõesti kompaktsed, sest nende sooja eraldav radiaator on paigaldatud ümber kompressori mootori. Madala müratasemega kopressori mootorit juhitakse läbi mikroprotsessori, mis vähendab selle energiatarbimist võrreldest tavaliste elektrimootoritega. Lisana on võimalik komplekti varustada ASU (Automatic Start Up) süsteemiga, mis omakorda tagab energiasäästlikkuse.

Kui külmaruum või ruumid ja nõudmised on suuremad, tasub kaaluda seadmeid, kus soe juhitakse paadi alla jäävasse vette. Kuna vee soojusmahtuvus on õhust oluliselt suurem ja temperatuur, erinevalt õhust, suurt üle 20 C ei tõuse, on selline süsteem õhkjahutusega süsteemist oluliselt tõhusam kuid ka oma ehituselt keerukam. Kui õhkjahutusega süsteemi suudab vähegi taibukam paadimees ise kokku meisterdada, siis vesijahutuse puhul tuleks konsulteerida kindlasti spetsialistiga.

Lisaks tasub teada, et kõnealused külmikusüsteemid ei vaja mingit erikohtlemist kui paat talvel miinuskraadides peaks seisma. Kui asja vastu huvi tekkis, saab lisateavet Autoeksperdi kauplustest, kodulehe paadikataloogist või veebiaadressilt www.indelwebastomarine.com.


AS K.G. Knutsson, Saeveski 12, 11214, Tallinn
by HansaNet