Est Lv
Otsing
SisukaartSitemap
Autojuhile
Paadijuhile
Autoekspert
autoekspertautoekspertautoekspert
Autoekspert
Autoekspert
autoekspertautoekspert
Autoekspert

 
demo.hansanet.ee Kinkekaart
demo.hansanet.ee Akud
demo.hansanet.ee Alkolukk
demo.hansanet.ee Autoistmed Recaro
demo.hansanet.ee Autolambid (pirnid)
demo.hansanet.ee Autokatted
demo.hansanet.ee Automatid Novline
demo.hansanet.ee AutoSock
demo.hansanet.ee Diagnostika
demo.hansanet.ee DPF-tahmafilter
demo.hansanet.ee Eelsoojendus Calix
demo.hansanet.ee Eelsoojendus Webasto
demo.hansanet.ee Elektritarvikud
demo.hansanet.ee Gaasimõõtja
demo.hansanet.ee Haagised
demo.hansanet.ee Lisatuled
demo.hansanet.ee Hoidikud telefonidele ja tahvelarvutitele
demo.hansanet.ee Istmekatted
demo.hansanet.ee Kaitse-ja disainrauad
demo.hansanet.ee Karavan
demo.hansanet.ee Kastikatted
demo.hansanet.ee Kliimaseade
demo.hansanet.ee Kojamehed -klaasipuhastid
demo.hansanet.ee Lasteistmed Recaro
demo.hansanet.ee Maanteeabi 24 h
demo.hansanet.ee Mootoriõlid
demo.hansanet.ee Niiskusekoguja Air Dry
demo.hansanet.ee Parkimiskell
demo.hansanet.ee Piduriklotsid
demo.hansanet.ee
Piduriklotside paigalduskomplektid
demo.hansanet.ee Pidurikettad
demo.hansanet.ee Pidurivedelik
demo.hansanet.ee Päevatuled
demo.hansanet.ee Radiaatori tuulekaitsed
demo.hansanet.ee Rasketehnika
demo.hansanet.ee Tagastange laadimiskaitsed
demo.hansanet.ee THULE tooted
demo.hansanet.ee Tööriistad
demo.hansanet.ee Veokonksud Brink

Piduriklotsid

Prind
Üheks olulisemaks komponendiks pidurisüsteemis on piduriklotsid. Pidurite efektiivsus sõltub enamasti klotsi kattematerjalist. Kattematerjalide kohta kehtivad autotööstuses SAE normid. Kattematerjali koostis sõltub klotsi suurusest, pidurisüsteemi töörõhust, pidurisüsteemi rõhujaotusest ette/taha, auto kaalust. Üheks piduriklotside töö kvaliteedi määrajaks on takistustegur.
 
Mõned näited selgitamaks, mida takistusteguri väärtus tähendab:
0,1 -märg jää
0,2 - 0,3 -lumi
0,5 -märg asfalt
0,8 - 0,9- uued rehvid ja uus asfalt
1 -ei saavutata kunagi
 
Piduriklotsidel on aegajalt komme "häälitsema" hakata. Seda on võimalik summutada mõistliku piirini, päris lahti sellest ei saa. Häält tekitavad pidurdamise juures vibreerivad detailid. Hääle summutamiseks kasutatakse erinevaid meetodeid sõltuvalt pidurisupoti ja klotsi ehitusest.
Kasutusel on kattematerjali freesitud soon, mis ei lase klotsil vibreerida, samuti erinevad vibreerimise vastased mastiksikatted klotsi tagaküljel. Vibreerimist soodustavaks teguriks on liigselt kulunud kettad ja muud suporti detailid. Pidurite "häälitsemine" ei ole ohtlik. 
 
Klotsi klaasistunud pealispind võib muutuda eluohtlikuks. Põhjuseid on mitu. Võib olla tegemist odava klotsiga, millist ei ole tehases temperatuuriga töödeldud ja mille pealispind peale paari korraliku pidurdust klaasi sarnaseks muutub. Niisugused klotsid on targem kohe välja vahetada.
 
Klotsi ja ketta vahelisele tööpinnale on sattunud õli, mis pidurdades tekkiva kuumenemise käigus muudab klotsi pinna libedaks.
Vastvahetatud piduriklotsid tuleb alati "sisse sõita". Sissesõiduna peaks võtma normaalset sõitu umbes 500 km jooksul, kus välditakse avariipidurdusi ja pidurite töötamist suurel koormusel. Juhul kui vahetusse ei ole läinud piduriketas on sellel kindlasti juba märgatav kulumine. Paigaldatud uued klotsid pevad sobituma vanadest klotsidest jäänud pinnale.
 
Kuigi klotsid on väliselt täielikult identsed kuid erineva tehasetähisega ei tohi neid omavahel vahetada!
 

AS K.G. Knutsson, Saeveski 12, 11214, Tallinn
by HansaNet