Oleme viimasel ajal päris mitu korda akudest kirjutanud. Siin näiteks tõime välja peamised moodused, kuidas tagada akule pikem eluiga. Seekordne postitus on väga lühike ja konkreetne ning toob punktidena välja need sümptomid, mis annavad alust kahtlustada, et autoaku elutee on lõpukorral.

  • Hommikul autot käivitades ei jaksa aku korralikult starterit vedada, eriti hakkab see ilmnema esimeste madalate temperatuuride juures.
  • Peale laadimist mõne päeva jooksul selgub, et autoaku on ikkagi  nõrk. Arvatavasti on sõidetud pikalt alalaetud akuga ja aku on oma täieliku mahtuvuse minetanud.
  • Kui akul on väliseid kahjustusi, lekib kuskilt või tunda on happe lõhna
  • Kui akul on peal “silm”, siis aegajalt tuleks vaadata mis värvi see on. Kui roheline tuli ei põle, siis on aku alalaetud, oma elutsüklit lõpetamas või on probleeme generaatori laadimisega.
  • Kui on kahtlusi ja akul silma pole , siis on kõige kindlam viis mõõta ära aku pinge. Selleks on saadaval ka koduseks kasutamiseks sobivad seadmed.

Normaalne laetus: 12,5-12,8 V
Osaliselt tühjenenud: 12,2-12,5 V
Ebapiisavalt laetud: 11,8-12,2 V
Täielikult tühjenenud: alla 11,8 V

Külmade öödeni on veel loodetavasti natuke aega. Jälgige oma aku käitumist ja võib-olla õnnestub teil hommikust hädakõnet autoabisse või naabrimehele ennetada.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni silmapilkselt!