Auto juhiabide puhul mõeldakse tänapäeval peamiselt lisavarustuse hulka kuuluvaid lahendusi, mis tõepoolest autot juba juhtida aitavad – reahoidja, kohanduv püsikiirushoidik või liiklusmärgi tuvastaja

Tegelikult toimetavad taustal mitmed primaarsed süsteemid nagu stabiilsus- ja veojõukontroll, mis aitavad autot turvaliselt teel hoida. Kriitilistes oludes suudavad need iseseisvalt rattaid pidurdada ning jõudu ümber jagada, et tagada teelpüsimine ja õige suund.

Aru saate sellest tavaliselt talvel, kui liiga hoogsalt kohalt startides või kurvi minnes vilgub armatuurlaual kollane tuli ning tunnete, kuidas auto ise pidurdab ning ei lase gaasi lisada.

Oht, mida enamik ei tea

Siin tulebki mängu väga oluline viga, mis võib olulisel hetkel väga valusalt kätte maksta. Kui ABS-pidurite süsteemis on mingi tõrge ning märgutuli läheb põlema, siis ei toimi enam ka ükski eelmainitud primaarsetest juhiabidest. Erinevalt päisepildist, et tarvitse ükski teine märgutuli nende puudumist näidata.

See tähendab omakorda, et kui libedal teel sõites olete harjunud, et auto teeb teie eest korrektuure ning kõik on turvaline, siis ABSi tule põledes teil abi ei ole. Ja see selgub kahjuks ootamatult ja siis võib olla juba hilja.

Seega ei tasu ABSi märgutuld kunagi liiga kergelt võtta ja mõelda, et küllap mingi andur on läbi ja järgmise hoolduse ajal lasen vaadata, auto ju pidurdab ikka. Pöörduge esimesel võimalusel autoteenindusse ning heal juhul võib selguda, et viga või kulu ei olegi üldse suur. Kõik teised võimalikud stsenaariumid on halvemad.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!