Auto alla ilmunud vedelik võib tähendada mitut asja. Foto: Shutterstock.

Autodes kasutatakse hulga erinevaid vedelikke, mis tagavad, et sõiduki kõik komponendid toimiksid süsteemipäraselt. Paraku kipuvad osad ajaga kuluma ja ühel hetkel võid avastada auto alt loigu, mis viitab mingisugusele lekkele. Vaatame üle levinumad vedelikud, mis võivad auto alla lekkida ja kuidas need ära tunda. 

Kondensaat

Üks levinumaid vedelikke, mis võib sõiduki alla loigu tekitada, on töötavast konditsioneerist tilkuv kondensaat. Reeglina viitab sellele auto kapoti alla ilmuv värvitu loik, ja mida kauem masin ühe koha peal seisab, seda suuremaks loik muutub. 

Mõnikord tilgub kondensaat väikestes kogustes ka näiteks väljalasketorust kohe pärast mootori käivitamist. Mõlemal juhul on tegu igati normaalse nähtusega ja juhil pole vähimatki põhjust muretsemiseks.

Mootori- ja käigukastiõli

Murelikuks tuleb aga muutuda siis, kui avastad sõiduki juurest mootoriõli pleki. Selle värvus sõltub suuresti kasutusajast ja võib vahel erineda. Kui mootoris pole õli pikemat aega vahetatud, siis on see tumedam.

Mootoriõli on üpriski lihtne tuvastada lõhna järgi – sageli on sellel kerge bensiini aroom juures. Samuti imbub õli aeglaselt asfaldisse ja jätab sinna tumeda rasvase pleki. 

Probleem on ka juhul, kui leiad auto esiosa alt viskoosse pruuni või punase loigu. Selle on suure tõenäosusega tekitanud käigukastist pärit õli. Sarnaselt mootoriõlile imendub ka käigukastiõli aeglaselt asfaldisse ja sellel on väga tugev lõhn.

Tasub meeles pidada, et mõlemad lekked viitavad juba oluliselt suuremale probleemile, mille remontimine võib minna väga kulukaks. Seega tuleks esimesel võimalusel remonditöökoda külastada. 

Jahutusvedelik

Jahutusvedeliku tuvastamine ei tohiks paljudele raskusi valmistada. Reeglina kasutatakse autodes nelja eri värvi jahutusvedelikku: punast, rohelist, sinist või kollast. Tunnuseks on veel õrnalt magus lõhn ja viskoosne konsistents. 

Kindluse mõttes võib mootori juures asuvast paisupaagist kontrollida, kas on ikka tegu jahutusvedeliku lekkega. Mootori ülekuumenemise vältimiseks tuleks kutsuda puksiir või valada õiget vedelikku peale ja sõita otsejoones teenindusse.

Roolivõimendi- ja pidurivedelik

Roolivõimendi vedelik võib samuti olla eri värvi: tavaliselt on see kas kollakas või punakas. See ei ole väga viskoosne ja imendub võrdlemisi ruttu pinnasesse. Lisaks ei ole roolivõimendi vedelikul spetsiifilist lõhna, mõnikord on see isegi lõhnatu. Üldiselt lekib roolivõimendi vedelik kapoti alt vasakult või paremalt poolt, olenevalt sellest, kuhu rool on paigaldatud. 

Pidurivedeliku lekke korral on sõidu alustamine äärmiselt ohtlik. Väliste märkide järgi on ka pidurivedelik kollakat või punakat värvi. Lõhn on sarnane roolivõimendi vedelikuga, kuid pidurivedelikus on pisut rohkem tunda alkoholi. Kuna piduritorud jooksevad esiratastest kuni tagumisteni välja, võib lekke allikas olla mis tahes asukohas.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.