Auto alla tekkiv leke võib viidata mõnele tõsisemale probleemile. Foto: DepositPhotos

Autoga muretuks sõiduks on oluline, et kõik vajalikud vedelikutasemed oleksid normis. Vahel tuleb aga ette, et avastad auto alt loigu. Millised vedelikud võivad lekkida ja kas kõige korral peab häirekella lööma?

Kondensaadist tekkiv loik ei ole ohtlik

Kuigi iga loik, mis auto alla tekib, võiks autoomaniku peas häirekella vaikselt lööma panna, ei ole kõik loigud ohtlikud. Just kõige tavalisem ja vähem muret tekitavam loik tekib kondensaadist, mis võib tilkuda töötavast konditsioneerist ja seda just soojadel suvepäevadel. Mida kauem auto töötava mootoriga ühe koha peal seisab, seda suurem võib olla ka kondensaadist tekkiv loik. See aga midagi ohtlikku autole endast ei kujuta.

Vahel võib ette tulla ka olukord, et kondensaati tilgub välja ka auto väljalasketorust, kuid ka see ei anna põhjust muretsemiseks.

Klaasipesuvedeliku leke annab endast märku eriti talvel

Teine vedelik, mille lisamisega autoomanik ikka ja jälle kokku puutub, on klaasipesuvedelik. Selle lekkeid võib sagedamini ette tulla talvel, kui miinuskraadide saabumisega on paaki jäänud suvine klaasipesuvedelik. Aga kõik, mis on kasutuses, see kulub. 

Seega tasub ka suvisel ajal pöörata tähelepanu, ega klaasipesuvedelik kuskilt ei leki. Sellisel juhul võib olla mõni tihend väsinud või on mõni toru pragunenud. Sellisel juhul tasub minna remonditöökotta, kus probleem kaotatakse ning saad jälle mureta klaasipesuvedelikku aknale pihustada ja vaatevälja puhtana hoida.

Ohtlikumad lekked vajavad kiiret reageerimist

Ülejäänud lekked on juba kõik ohtlikumat laadi ning neisse tasub suhtuda täie tõsidusega. Kui lekkima hakkab jahutusvedelik, siis tasub esimesel võimalusel pöörduda teenindusse. Kui leke on suur, siis on mõistlik kutsuda puksiir.

Jahutusvedeliku taseme langemine võib põhjustada mootori ülekuumenemise ning sellega kaasnevad probleemid võivad autoomanikule minna juba märgatavalt kulukamaks.

Reeglina kasutatakse autodes nelja eri värvi jahutusvedelikku: punast, rohelist, sinist või kollast. Tunnuseks on veel õrnalt magus lõhn ja viskoosne konsistents. See aitab kindlasti tekkinud leket paremini tuvastada.

Mootori- ja käigukastiõli lekked jätavad asfaldile plekid

Samamoodi tasub kiiremas korras pöörduda teenindusse mootori- või käigukastiõli lekkega. Need võivad muuta sõidu ohtlikuks ning kindlasti ära hakka autoga ise sõitma, vaid lase puksiiril auto teenindusse viia ja saad probleemi eemaldada. Mida varem probleemi tuumani jõuda, seda väiksemad remondikulud on.

Mootoriõli on saab tuvastada lõhna järgi – sageli on sellel kerge bensiini aroom juures. Samuti imbub õli aeglaselt asfaldisse ja jätab sinna tumeda rasvase pleki.

Ka käigukastiõli on võimalik ära tunda. Kui leiad auto esiosa alt viskoosse pruuni või punase loigu. Selle on suure tõenäosusega tekitanud käigukastist pärit õli. Sarnaselt mootoriõlile imendub ka käigukastiõli aeglaselt asfaldisse ja sellel on väga tugev lõhn.

Roolivõimendi vedelikul puudub spetsiifiline lõhn

Lisaks võib lekkida ka roolivõimendi vedelik, mis on vajalik süsteemi surve hoidmiseks ja pumba määrimiseks. Selle abil on rooli kerge kasutada. Kui roolivõimendi vedelikku hakkab lekkima, siis esialgu on võimalik autot küll kasutada, kuid kui probleemi pikemalt ignoreerida, võib see kaasa tuua roolivõimendi pumba rikke, mille remondikulud on juba väga kulukad.

Roolivõimendi vedelik võib samuti olla eri värvi: tavaliselt on see kas kollakas või punakas. See ei ole väga viskoosne ja imendub võrdlemisi ruttu pinnasesse. Lisaks ei ole roolivõimendi vedelikul spetsiifilist lõhna, mõnikord on see isegi lõhnatu. Vedeliku leke võiks üldjuhul silma paista auto esiosas vasakul pool – kuna meie liikluses asub autorool vasakul.

Pidurivedeliku leket ära mingi hinna eest tähelepanuta jäta

Kui peaksid avastama pidurivedeliku lekke, siis ei ole mõistlik sõitu alustadagi, kuna riskid oma eluga. Pidurivedeliku lekke korral ei saa öelda täpset lekke asukohta, kuna piduritorud jooksevad esiratastest tagumisteni välja, mistõttu võib leke olla sisuliselt kõikjal auto all.

Väliste märkide järgi on ka pidurivedelik kollakat või punakat värvi. Lõhn on sarnane roolivõimendi vedelikuga, kuid pidurivedelikus on pisut rohkem tunda alkoholi.

Seega, kui tegemist ei ole just konditsioneerist tilkuva kondensaadiga, siis ei tasu ühtegi leket auto all tähelepanuta jätta. Lekked võivad viidata suuremale veale, millega mitte tegelemise korral võite liikluses ohtu seada nii enda kui ka teised liiklejad.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.