Suvi on sisuliselt käes, ja autosse ilma toimiva kliimaseadmeta küll istuda ei taha. Foto: Depositphotos

Suvesoojadel päevadel on auto kliimaseade eriti tänuväärne sõber. Kehv on olukord siis, kui avastad, et kliimaseade ei hakkagi külma puhuma ja pead leppima sooja leitsakuga. Mis võib sellise olukorra põhjustada

Kuidas on lood külmaainega?

Kõige tõenäolisemalt peitub põhjus selles, et külmaainet ei ole süsteemis piisavalt. Tegemist võib olla n-ö loomuliku kaoga, mida pole võimalik tuvastada, ehk külmaaine imbub imeväikeste koguste haaval kuskilt läbi. Üldjuhul võib külmaainet rohkem kaduda talveperioodil, kui vajalikud tihendid on külmaga rabedaks ja kuivaks muutunud. Aasta jooksul võib külmaaine kadu olla 10–15 protsenti.

Aja jooksul detailid kuluvad

Külmaaine kadumise teine põhjus võib olla suurem leke. Kõik, mis on kasutuses, see kulub. Võib juhtuda, et mõni tihend või toru on ajapikku saanud kahjustada ja see mõjutab ka külmaaine taset.

Samamoodi võib elektroonika aja jooksul väsida, mõni andur lakata töötamast. 

Viga võib peituda ka kondensaatoris. Näiteks võib kondensaatorisse olla sattunud nii palju tolmu ja mustust, et see takistab juba seadme tavapärast tööd. Sellisel juhul võib päästa kondensaatori puhastamine, ent kui probleem ei kao, siis tuleb detail välja vahetada.

Autot kontrolli usaldusväärses teeninduses

Kui kliimaseade enam ei tööta, siis on mõistlik lasta see usaldusväärses autoteeninduses üle vaadata, vajalik probleem likvideerida ning uus külmaaine sisse panna.

Miks on oluline probleemi korral pöörduda usaldusväärse töökoja poole? Kaasaegsetes autodes kasutatakse R1234yf gaasi, mis on keskkonnale ohutum. Küll aga võib leiduda endiselt pettureid, kes uuema gaasi asemel panevad autosse vana R134a gaasi, mis on keskkonnale kahjulikum.

Mõlemad ained on füüsikaliselt väga sarnased. R1234fy gaasi kasuks räägib aga asjaolu, et tegemist on võõraste ainete, niiskuse ja happeliste ühendite suhtes tundliku ainega. See on ka üks omadusi, miks R1234fy on keskkonnale ohutu – see laguneb vabas olekus atmosfääris 11 päeva jooksul.

Lülita konditsioneer sisse ka jahedamal ajal

Kliimaseadme tööülesanne on ka üleliigse niiskuse eemaldamine sõidukist. Samas ei tohi niiskus jõuda kliimaseadme süsteemi sisse, sest siis võib juhtuda, et seade ei suuda õhku enam jahutada. Kui lülitad A/C sisse, aga see ei puhu enam külma õhku, võibki põhjus olla selles, et talvega on kliimasüsteemi kogunenud hulga niiskust.

Kuigi jahedal perioodil kliimaseadet enamasti ei kasutata, on mõistlik see aeg-ajalt sisse lülitada. Sellega väldid enneaegseid rikkeid ning saad lahti ebameeldivast niiskusest. Oluline on kliimaseadet regulaarselt hooldada, ideaalis vähemalt kord aastas. Kindlasti tuleks autoga hoolduses käies vahetada ka salongifiltrit.

Kui kliimaseade toimib nagu õlitatult ja külmaaine kogus ei vähene, siis otsest hooldust kliimaseade ei vaja. Kui aga tekivad probleemid, siis pöördu Autoeksperdi poole, kus spetsialistid su auto üle vaatavad ning leiavad probleemile sobiva lahenduse.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.