Foto: Scanpix/Sakala/Elmo Riig.

Esimesed suuremad külmad ilmad ja lumesajud on ukse taga, mis tähendab, et on aeg vaadata üle oma sõiduki seisukord ja vajadusel kohustuslikud hooldused ära teha.

Kojamehed

Aastast-aastasse kohtab liikluses juhte, kelle sõidukite kojameestest on klaasi puhastamisel rohkem kahju kui kasu. Talvisel ajal võiks kaaluda lume ja jää pühkimiseks sobivate ehk talviste kojameeste soetamist.

Erinevalt ülejäänud aastaaegadel kasutamiseks mõeldud klaasipuhastitest, on talvistel kojameestel kummist kate, mis takistab jääl ja lumel puhastite vahele kinni jäämast. Samuti on talviste kojameeste konstruktsioon venivam, võimaldades neil sujuvamalt üle klaasile kinnistunud jää liikuda ja klaasi seeläbi kergemini puhastada.

Tuled

Pime periood kestab veel mitmeid kuid. Sel põhjusel on oluline, et kõik liikluses osalevad autojuhid sõidaksid ringi võimalikult heas korras tuledega.

Kõik pirnid peavad põlema muidugi aastaringselt, kuid just enne talve tasuks kriitilise pilguga hinnata üle oma sõiduki laternate seisukord ja kui esituled on liialt tuhmunud, siis tasuks need välja vahetada või proovida neid taastada.

Varustus

Eestis elades peaks kõik inimesed olema harjunud, et alates sügiskuudest on autoklaasid hommikuti tihtipeale jäätunud ning talvekuudel ka lumega kaetud. Ometi võib näha iga suurema kortermaja eest autojuhte, kes esiklaasi pangakaardi või parkimiskellaga nühivad, kuna autos pole lumekraabitsat ega -harja.

Tark autojuht varub autosse vajalikud tööriistad juba varakult. Lisaks eelnimetatule võib autos hoida veel spetsiaalset jääsulatajat suurema jää kiireks eemaldamiseks ja näiteks väikest liivakotti, mida vajadusel jää pealt liikuma saamiseks rataste alla puistada.

Rehvid

Kordamine on tarkuse ema ning elu näitab, et osade inimeste jaoks ei ole talverehvid endiselt nii suur prioriteet kui need tegelikult olema peaksid.

Õiget aega talverehvide alla panekuks pole, kuid kindlasti tasuks seda teha pigem liialt vara kui liiga hilja. Rehvidest rääkides ei saa kunagi jätta mainimata ka õige rehvirõhuga sõitmise olulisust – reeglina võiks seda kontrollida näiteks iga tankimise ajal.

Aku

Tühja akuga kaugele ei jõua ning talvel on tee äärde jäämine tunduvalt tõsisem probleem kui suvisel ajal. Esimese asjana tasuks muidugi veenduda, et aku on ikka töökorras ja püsib ka külmakraadidega laetuna.

Seda saab teha akut kodus täis laadides ja selle laetavust mõne aja tagant kontrollides. Isegi töökorras akuga võib aga ootamatusi ette tulla, mistõttu tasuks talvisel ajal hoida autos käivitusabi või käivituskaableid.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.