Foto: Shutterstock.
Talvehooaeg nõuab Eestis autojuhtidelt rohkem aega ja hoolitsust nii enne kui ka pärast sõitu. Hommikuti tuleb auto lumest puhastada või peale sõitu rattakoopad lume- ja jääkamakatest puhtaks teha.
Kõige selle juures ei tohiks kindlasti ära unustada üht aastaringselt olulist tegevust, mis on talvel eriti oluline – rehvirõhu kontrollimist.
Ära unusta ka talvel rehvirõhkusid kontrollida
Auto rehvide rõhku mõjutab olulisel määral just välistemperatuur – juba 10-kraadine temperatuurilangus mõjutab rehvirõhu langust 1-2 psi (0,1 bar) võrra. Talvel on rehvide seisukord eriti oluline, mistõttu tuleks kindlasti oma sõiduki rehve kontrollida vähemalt korra kuus või isegi sagedamini.
Vale rõhuga sõitmine ei mõju negatiivselt ainult kütusekulule, vaid mõjutab ka rehvide pidavust, mis talvel võib tähendada õigel ajal pidama saamist või sõiduki juhitavuse säilitamist. Samuti ei tohi ära unustada, et rehvirõhk võib talvel isegi kuus mitu korda muutuda, kui temperatuurid näiteks -20 juurest tagasi 0 juurde tõusevad või vastupidi.
Sellisel juhul tasuks kindlasti rehvirõhku vastavalt temperatuuri muutustele kontrollida ning vajadusel õhku juurde pumbata.
Rehvide kulumist tuleks jälgida kogu talve jooksul
Teine oluline tegevus, mis autojuhtidel tihti just talvekuudel meelest läheb, on rehvide kulumise kontrollimine. Enamik autojuhte kontrollivad rehvimustri sügavust ja kulumist küll enne rehvide vahetamist, kuid tegelikult tuleks rehvide kulumist jälgida ka talvekuude jooksul.
Nimelt ei ole üldse haruldane, et oktoobris või novembris alla pandud talverehvid on jaanuariks niivõrd palju kulunud, et nendega enam sõita ei tohiks. Talv kestab Eestis tihti isegi kuni märtsikuuni, mistõttu ei tohiks kindlasti liialt kulunud talverehvidega “hooaega lõpuni” sõita, lootuses sedasi rehvivahetuselt raha säästa.