Kas teadsid, et jahutusvedelikku on soovitatav vahetada keskeltläbi iga 3-5 aasta tagant. Foto: Shutterstock.

Jahutusvedelik on selline asi, mida auto omanik üldjuhul ise juurde lisama ei pea. Kui auto on tehniliselt korras, siis ei tohiks seda ka kuluda. Siiski osutub see teadmine kasulikuks, kui paned ühel hetkel tähele, et jahutusvedeliku tase on langenud ja reeglina on selle põhjuseks mingisugune leke.

Uuemad autod annavad ise teada, kui jahutusvedeliku tase on liialt madal, või kuumeneb mootor lihtsalt üle, ja armatuurlaual süttib vastav märgutuli. Jahutusvedelikku juurde ostma minnes selgub aga, et valikus on neid mitut värvi. Millist peaksid Sina oma autos kasutama?

Kas vedeliku värvus on üldsegi oluline?

Autopoodides ja tanklates on tavaliselt müügil koguni neli erinevat jahutusvedeliku värvi: punane, roheline, sinine ja kollane. Need on ka autodes kõige levinumad. Vanasti teadsid targemad rääkida, et uuemates sõidukites tuleb kasutada punast ja vanemates rohelist jahutusvedelikku. Päris nii see pole.

Kindlasti ei ole soovitatav kahte eri värviga jahutusvedelikku omavahel segada. Kuigi tavaliselt on need kõik valmistatud etüleenglükooli baasil, siis igaühe puhul on kasutatud erinevaid lisandeid.

Õige jahutusvedeliku, mida tuleks kasutada, saab teada auto kasutusjuhendist. Kui seda pole, siis aitab ka internet või kiire kõne esindusse. Korralikes autopoodides oskab seda ka müüja öelda. 

Mõnevõrra keerukam olukord on tanklates, kus sageli ongi müügil lihtsalt eri värvi vedelikuga pudelid – üldiselt roheline ja punane. Sellisel juhul tuleks vaadata, mis tooni on paagis olev vedelik ja selle järgi osta. 

Ja kui lähedki ise jahutusvedeliku värvust kindlaks tegema, siis enne paisupaagi korgi maha keeramist veendu, et auto mootor oleks kindlasti maha jahtunud.

Peamine on, et vedelik oleks paagis

Tegelikult ei olegi niivõrd tähtis jahutusvedeliku värvus, kuivõrd see, et selle tase oleks alati normis. Teist värvi jahutusvedeliku kasutamine otseselt mingeid kahjustusi ei tekita ja selle saab loomulikult sobival ajal hõlpsasti õige vastu välja vahetada.

Niisiis, kui kuskilt abi ei saa ja mudelile täpselt sobivat ei leia, siis pane seda, mis on. Igal juhul on see parem lahendus kui jahutusvedelikku üldse mitte lisada ja lasta mootoril üle kuumeneda.

Lisaks on oluline ka jahutusvedeliku vahetusvälp, mida reeglina keegi väga kipu järgima. Seda on soovitatav vahetada keskeltläbi iga 3-5 aasta tagant, olenevalt sõidukist, seal kasutatavast jahutusvedelikust ja sõiduharjumustest.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.