Kellelegi ei meeldi need, kes hakkavad juba augustis rääkima peagi saabuvatest külmadest. Aga vanarahvas on targem kui meie ja on öelnud, et rege rauta suvel, vankrit määri talvel. Seega on õige aeg hakata mõtlema põhjamaises kliimas liiklejate suurimale sõbrale – mootori eelsoojendile.

Kuigi meie askeetlik põhjamaine geneetika lubab -20 kraadise külmaga autosse istudes ellu jääda, siis sõiduohutuse ja auto üldise tervishoiu osas on eelsoojendile juba raskem vastuväiteid leida. Alustada sõitu soojas, jäävabade akendega autos, kus väljahingatav hingeõhk ei kata kogu vaatevälja uue jääkirmega, on niigi pimedas ja libedas keskkonnas ülioluline.

Teeme põgusa ülevaate erinevatest võimalustest, et saaksite edasi juba oma vajadustest lähtuvalt samme astuma hakata.

Kõige esimene valik, mis teha tuleb, on otsus elektriga või mootorikütusel töötava eelsoojendi vahel. Esimese kasuks räägib ligi poole soodsam hind. Teise kasuks aga sõltumatus elektrijuhtmest ehk auto saab soojaks kütta kasvõi keset metsa. Toome punktidena välja olulisemad funktsioonid, eelised ja puudused.

Elektriline eelsoojendi

Toimimismehhanism: auto esiossa paigaldatakse pistik, kuhu tuleb ühendada 230V juhe. Soojenduselement tõstab mootori temperatuuri välistemperatuurist 20-30 kraadi soojemaks, mis tähendab lihtsamat käivitamist, väiksemat kütusekulu, vähemat mootori kulumist ning kahjulikke heitgaase.

  • Ligi poole odavam, kui kütusel põhinev. Lisaks saab elektrilist eelsoojendit soetada järk-järgult, mis tähendab, et esialgu väljakäidav kulu on veelgi väiksem ning vastavalt vajadusele saab funktsionaalsust hiljem täiendada.
  • Aeg. Kui kütusel töötav eelsoojendi suudab auto enamjaolt 20-30 minutiga soojaks kütta, siis elektriline vajab selleks 2-3 tundi (olenevalt muidugi välistemperatuurist). Seetõttu on mõistlik juurde soetada ka taimer, mis lülitab süsteemi piisavalt vara sisse ilma, et peaks kell neli hommikul minema seda ise tegema. Süsteemi saab lisaseadme olemasolul juhtida ka telefoni-äpiga.
  • Oluline pluss on lisavõimalus samaaegselt laadida ka sõiduki akut. Nagu varasemalt oleme kirjutanud, on aku pikaealisuse üks olulisi tagatisi mitte sõita tühja akuga, eriti talvel.
  • Lisada saab ka salongipuhuri, mis kütab salongi soojaks, tagab jäävabad aknad ja sõiduohutuse. Tegemist on turvalise lahendusega, kus on välistatud võimalik auto süttimine mõne rumala juhuse tõttu, kui kapoti alla pandud koduse puhuri ette on jäänud kuivanud puuleht või paberitükk (jah, see on päriselt juhtunud).
  • Vajab füüsilist elektripistiku ühendamist, seega sobib pigem eramajades elavatele autoomanikele, kelle auto pargib statsionaarses kohas ning elektriühendust on lihtne tagada.

Mootorikütusel töötav eelsoojendi

Toimimismehhanism: mootoriruumi paigaldatakse kütteahi, mis põletab mootoris kasutatavat kütust, soojendab jahutusvedelikku ja paneb selle süsteemis ringlema.

  • Juhtmevaba, mis tähendab, et seadet saab kasutada igal pool.
  • Kiirem lahendus. Soojendab mootori üles juba 20-30 minutiga.
  • Võimalik ühendada auto kliimaseadmega ning kütta soojaks ka salong.
  • Sisselülitamiseks või taimeri seadistamiseks saab kasutada nii autosse paigaldatavat taimerit, kaugjuhtimispulti kui ka mobiilirakendust.
  • Ligi kaks korda kallim, kui elektriline eelsoojendi.
  • Tänapäevased diiselmootorid on sageli nii tõhusa energiakasutusega, et jääksoojusest ei piisa sageli auto salongi soojendamiseks ning juba standardvarustuses on lisasoojendi, mis tagab salongis mõnusa temperatuuri. Täienduskomplekti abil saate lisasoojendi muuta täielikuks eelsoojendiks. See lahendus on oluliselt odavam, kui uus eelsoojendi.

Need on kõige olulisemad omadused ja erisused. Mõelge läbi oma käitumisharjumused ja võimalused ning pöörduge täpsema nõu saamiseks spetsialistide poole. Kuigi kuluartiklina on tegu arvestatava väljaminekuga, on võit ohutuses ja mugavuses tohutu. Lisaks tõstab see teie auto väärtust järelturul. Seega kaotada väga pole.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.