Kindlasti oled ka sina kuulnud, et talvisel ajal on auto pesemine ülioluline ning seda tuleks teha võimalikult tihti. Samas, kas see väide kehtib ka siis, kui külm muutub juba väga krõbedaks?
Miks on auto regulaarne pesemine talvel oluline?
Iga päev satuvad teepuhastuses kasutatavad sool ja muud kemikaalid auto kerele, mis kahjustab veermikku ja velgi ning soodustab põhjaalust roostet ja velgede värvkatte koorumist.
Kui keemia, pigi ja metalliosakeste kiht jääb autole kauemaks, siis hakkab pindmine rooste tasapisi tungima sissepoole. Kui pindmist roosteplekki on küllaltki lihtne eemaldada, siis juba sissepoole tunginud rooste puhul tuleb tõenäoliselt hakata vahetama keredetaile või tegema suuremaid keretöid.
Kuigi sõidukit peab regulaarselt pesema aastaringselt, tuleks seda eriti tihti teha just talvel, et kaitsta auto keret ja vältida rooste teket.
Pesemise juures on tähtis kuivatus
Autoeksperdi tootejuhi Karmo Heinsalu sõnul on mõistagi mugavam ja parem pesta sõidukit siis, kui väljas on soojakraadid. See aga ei tähenda, et talvist autopesu peaks kartma. Ta toob välja, et külmal ajal tuleb peale pesu autot kuivatades eraldi tähelepanu pöörata jäätumise suhtes eriti tundlikele osadele, nagu ukselingi vahed, lukud ja uksetihendid.
Heinsalu soovitab talveperioodil ka kõik ukse- ja pagasiluugi tihendid silikoonida ning lukud õlitada, et vältida ebameeldivat üllatust, kui uksed on jäätunud ning ei avane või ei sulgu.
Miinuskraadidega võiks selvepesulasse minekut kaaluda juhul, kui see asub näiteks maa-aluses parklas, kus on soe Ei aita miinuskraadidega väljas pesemise juures ka kuivatamine, jääd ei ole võimalik lihtsalt maha kuivatada.
Kui kuivatusprotsess on vilets ja vesi jääb näiteks uksetihendite vahele, siis suure tõenäosusega järgmisel hommikul on autosse pääsemine päris keerukas. Autoeksperdi tootejuht soovitab autot talvel pesta pigem sisetingimustes, näiteks automaat- või käsipesulates. Seal tehakse sõidukile ka põhjalik kuivatus.