Autode tuleklaasid kipuvad ajaga tuhmistuma. Mõned lähevad lausa kollaseks ja jätavad mulje, nagu valgust sealt enam läbi ei tulekski. Sellisel juhul ei tasu kohe uusi klaase ostma minna vaid proovida kõigepealt poleerimist. Siinkohal käib jutt tänapäevastest plastik-klaasidest. Väga vanasti olid autodel päris klaasist tuled ja neid ei saa poleerida.

Üks variant on alati minna spetsialistide juurde ja töö eest maksta. Teine võimalus on probleem proovida ise ära lahendada. Võtsime eelduseks, et inimesel puuduvad spetsiaalsed tööriistad ning kasutasime Autoeksperdis müüdavat Sonaxi tuledepoleerimise komplekti, kus kõik vajalik olemas, et poleerida kahte tuld kaks korda.

Katse tingimused

Katse viisime läbi 11 aastat vana Škoda Roomsteri peal, mille tuled olid väga halvas olukorras. Poleerimise viis läbi inimene, kes polnud varem sellist tööd teinud, koolitust saanud ega tootega seotud, et saada just tavakasutaja kogemust. Eesmärgiks teha parim, mis kodustes tingimustes ja olemasoleva komplektiga võimalik.

Katsealune pani töö punktide järjekorras kirja ning vajadusel kommenteeris.

1. Pese tuled puhtaks. Ülioluline etapp, sest mustuses sisalduvad liivaterakesed võivad nühkimisel tuld hoopis kahjustada, mitte paremaks teha.
2. Kleebi tule ümber olevatele keredetailidele maalriteipi (ei ole komplektis kaasas).

Tuli enne protseduure

3. Võta komplektis kaasas oleva ülipeenike vesiliivapaber (P5000) ja hakka tuld ringjate liigutustega lihvima. Liivapaber peab koguaeg märg olema! Testimiseks ostetud komplektis oli kaasas 8 liivapaberit, kuigi osadel andmetel peaks olema 4.

Jaga tuli mõtteliselt osadeks, et pabereid ikka jätkuks, aga arvesta ka, et keskel on tavaliselt rohkem vaja lihvida kui servades. Teoorias peaks ühest liivapaberist jätkuma ka terve tule lihvimiseks.

Poleeri süsteemselt ja ringjate liigutustega.

Kuna liivapaber on nii peenikese fraktsiooniga, siis on päris raske aru saada, kas see veel toimib.

Katse käigus tundus, et kõik neli ühele tulele kasutatud paberit said siledaks lihvitud, aga ilmselt põhjus ka selles, et tuled olid väga halvas seisukorras ning liivapaberi puhul ei osanud adekvaatselt hinnata, kas see veel toimib ja pigem priiskasime.

4. Pühi kaasasoleva mikrokiud lapiga ilusti kogu lihvimissodi  maha.

Poleerimisaine kogus ei pea kohe väga suur olema. Seda võib vajadusel töö käigus lisada.

5. Kanna švammi valgele küljele poleerimiskreemi ja hakka sarnaste ringjate liigutustega tuld poleerima. Kuigi juhendis on öeldud, et tee, kuniks on saavutatud soovitud tulemus, siis kasutada tuleb ka tervet mõistust. Ehk, et väga kahjustatud tuld uueväärseks ilmselt ei saa, seda ka proffide töökojas.

Samas ei tasu ka liiga kiiresti käega lüüa, sest kui uuesti värsket pastat kasutada, toimub ikkagi poleerimisprotsess ja läige paraneb.

Poleerimisel on ka oluline teha ringjaid liigutusi

6. Kasuta jällegi mikrokiud lappi, et poleerimise jäägid ära pühkida.

7. Võta kaasasolevast pakist üks kaitsva ainega niisutatud lapp ja pühi hoolega tuli üle. Pärast seda ära puutu ega kuivata tulesid vähemalt 30  minutit. See aine lisab tulele kaitsva kihi, et töö tulemus säiliks kauem.

Mitte nagu uus, aga siiski palju parem kui alguses.

Nagu näha, siis tuli näeb väga palju parem välja kui teine, veel töötlemata klaas. Samas tuleb asja võtta realistlikult – väga kahjustatud tule korral ei ole uueväärset tulemust võimalik nagunii saada, aga asja mõte on siiski tulede läiget ja läbipaistvust parandada, et need näitaksid paremini (ohutus) ja auto näeks parem välja.

Samuti ei tasu lasta end heidutada toote pakil olevatest piltidest, sest seal poleeritakse peaaegu uue auto tulesid, mitte aastaid rasketes oludes elanud Roomsteri silmi. Tunniajase töö kohta on tulemus ikka väga hea. Ja mis peamine – ise tehtud!

Siin on ka Sonaxi juhendvideo:

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!