Miks kasutada autol eelsoojendust, on ilmselt selge. Mõnus on istuda sooja autosse, turvaline on liiklusesse minna, kui aknad on jääst ja udust puhtad ning lisaks säästate mootorit ja keskkonda. Vältides külmkäivitusi, hoiate kokku kütuselt, vähendades samas ka süsinikdioksiidi ja süsivesinike eraldumist keskkonda.

Kõige soodsam viis auto eelsoojendada on elektriga. Kui olete selle kasuks otsustanud, siis allpool on toodud välja peamised eelised ja võimalused, mis sellega kaasnevad. On ka paar piirangut, millega peab kindlasti arvestama.

Kuidas toimib elektriline eelsoojendus?

Auto esiossa paigaldatakse pistik, kuhu tuleb ühendada 230V juhe. Soojenduselement tõstab mootori temperatuuri välistemperatuurist 20-30 kraadi soojemaks, mis tähendab lihtsamat käivitamist, väiksemat kütusekulu, vähemat mootori kulumist ning kahjulikke heitgaase.

  • Elektriline eelsoojendus on ligi poole odavam, kui mootorikütusel põhinev. Lisaks saab elektrilist eelsoojendit soetada järk-järgult, mis tähendab, et esialgu väljakäidav kulu on veelgi väiksem ning vastavalt vajadusele saab funktsionaalsust hiljem täiendada.
  • Oluline pluss on lisavõimalus samaaegselt laadida sõiduki akut. Nagu varasemalt oleme kirjutanud, on aku pikaealisuse üks olulisi tagatisi mitte sõita tühja akuga, eriti talvel.
  • Lisada saab ka salongipuhuri, mis kütab salongi soojaks, tagab jäävabad aknad ja sõiduohutuse. Tegemist on turvalise lahendusega, kus on välistatud võimalik auto süttimine mõne rumala juhuse tõttu, näiteks kui kapoti alla pandud koduse puhuri ette on jäänud kuivanud puuleht või paberitükk (jah, see on päriselt juhtunud). Näiteks Calixi salongipuhurite stiilne disain sobib auto salongi ja ei mõju võõrkehana.
  • Juurde saab soetada taimeri, mis lülitab süsteemi piisavalt vara sisse ilma, et peaks kell neli hommikul minema seda ise tegema. Süsteemi saab lisaseadme olemasolul juhtida ka telefonirakendusega.

Millistega piirangutega tuleb arvestada? Neid on peamiselt kaks. Kui kütusel töötav eelsoojendi suudab auto enamjaolt 20-30 minutiga soojaks kütta, siis elektriline vajab selleks 2-3 tundi (olenevalt muidugi välistemperatuurist). Siinkohal aitab taimer või telefonirakendus. Teine oluline asi on, et elektrilise eelsoojenduse jaoks on vaja statsionaarset ja turvalist elektripistikut, seega sobib see lahendus pigem eramajade omanikele või neile, kellel on ligipääs voolule.

Eelsoojenduse vastuargumente peaaegu pole, aga auto väärtust tõstab see kindlasti, lisaks eeltoodud headele külgedele. Pöörduge sertifitseeritud paigaldajate poole ja pidage nõu. Võib-olla tuleb see talv teisiti.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!