Autodel eksisteerib võimalus iseennast vigade korral diagnoosida. Selle süsteemi nimeks on OBD ehk On-Board Diagnostics.

Kui auto armatuuris süttib näiteks mootorituli ning on vaja viga otsida, saab pihta hakata just diagnostikaseadmetega.

OBD süsteemid on sõiduautodel olnud enam kui 30 aastat ning need jagunevad peamiselt OBD I ning OBD II tüüpi lahendusteks. Viimane neist on kõige levinum ning on sajandivahetuse paigust kohustuslik.

Autolt vea otsimiseks ei pea tingimata alati minema töökotta, sest ka järelturult on võimalik soetada kõiksuguseid erinevaid diagnostikaseadmeid. Tänapäeval on levinud juba bluetooth-alusel töötavad seadmed, mis edastavad andmed juhtmevabalt kasvõi nutitelefoni.

OBD lugeja kasutamiseks tuleb seade ühendada pistikuga, mis sageli asub juhi jalaruumi kohal või roolisamba taga armatuuri all. OBD-2 lugejaga saab reaalajas vaadata ka auto kütusekulu, mootori pöördeid, temperatuuri ning muid näitajaid.

Õige OBD lugeja valimisel tasub meeles pidada, et mõned lugejad näitavad lihtsalt veakoode ning mõned süvenevad veakoodi süvitsi ning aitavad vigu isegi lahendada.

Tõsisemate probleemide korral on mõttekas auto siiski töökotta viia ning lasta korralikul diagnostikul masin üle vaadata. Mõne tootja sõidukites võime kohata ka tarkvara, mida ongi võimalik süvitsi uurida vaid nende poolt ette nähtud spetsiaalsete seadmetega.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.