Foto: Shutterstock

Vihmane sügis on käes ning kaugel pole enam ka külmad talvekuud. Seetõttu on praegu viimane aeg üle vaadata, millises seisus on sinu sõiduki rehvid. Kuna kulunud ja nõuetele mittevastavad rehvid on üks peamisi liiklusõnnetuste toimumise põhjuseid, siis anname paar head nõuannet, kuidas hinnata rehvide seisukorda.

Kordamine on tarkuse ema

Kui peaks olema mingil põhjusel ununenud, millal on õige aeg rehve vahetada, siis tuletame igaks juhuks taas meelde. 

Naastudega talverehve on lubatud kasutada 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Talverehvide kasutamine on aga kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Lamellrehvidega on lubatud sõita aastaringselt.

Kuigi suverehvid võisid kenasti vastu pidada kogu suve, tuleks need siiski kriitilise pilguga veel üle vaadata. Külmemate ilmade saabumisega muutuvad ka ilmastikuolud karmimaks – märjad ja libedad teed panevad rehvide haakumisvõime tublisti proovile. Halvas seisukorras rehvidega sõites võib kergemini kaotada juhitavuse auto üle, pikeneb sõiduki pidurdusteekond ning auto tarbib rohkem kütust.

Suverehvide kohustuslik mustrisügavus on 1,6 millimeetrit, ent spetsialistid soovitavad need välja vahetada juba siis, kui jääkmuster on kulunud 3 millimeetrini. Alla selle on rehvide haakumisvõime märjaga tunduvalt kehvem juba linnakiirustel.

Kõige katsumusterohkem aastaaeg on kahtlemata talv, mille ekstreemsed ilmastikutingimused panevad ka kogenuima roolikeeraja oskused proovile. Seepärast tuleks aegsasti veenduda juba praegu ka oma talverehvide seisukorras.

Kuigi nõutud talverehvi mustrisügavus on vähemalt 3 millimeetrit, soovitatakse jällegi hakata uue jooksu peale mõtlema, kui vanade jääksügavus on kulunud 4 millimeetrini.

Kuidas rehvimustri sügavust ise kontrollida?

Üks enamlevinud vigu on see, et inimesed kipuvad oma rehvide seisukorda üle hindama. Samas sõltub kogu auto teel püsimine just rehvidest ning siin ei tohiks järeleandmisi teha. 

Mustri sügavust saab kodustest vahenditest lihtsalt mõõta näiteks 2-eurose mündiga, mille hõbedast serv on 4 mm laiune. Kui münt asetada rehvi soonde ning hõbedane äär jääb näha, siis on muster juba nõuete piiri peal. Sama katse saab teha ka 1-eurose mündiga, kuid sellel on teist värvi mündiäär 3 millimeetri laiune. 

Samas ei ole rehvimustri sügavus sugugi ainus mõõdupuu, mille järgi hinnata rehvide seisukorda. Arvesse tuleb võtta ka rehvide vanust, sest kummisegu kaotab aja jooksul oma omadused. Nii suve- kui talverehve on soovituslik vahetada vähemalt iga viie aasta tagant.

Rehvide kulumise juures mängib suurt rolli sõidustiil (tihe pidurdamine, äkilised manöövrid), millest tulenevalt võivad rehvid väljavahetamist vajada ka varem. Kasutades rehve aastaringselt ehk lamelle, peab arvestama, et ka see vähendab rehvide eluiga.

Ära unusta ka rehvirõhku!

Veel üks võrdlemisi levinud viga, mida autojuhid teevad, on sõitmine vale rehvirõhuga. Tihtilugu on rehvirõhk liiga madal, mis aga vähendab rehvi eluiga ning suurendab seejuures kütusekulu.

Rehvirõhku tuleks kontrollida regulaarselt, soovitatavalt vähemalt kord kuus. Sügisel ilmade jahenedes isegi tihedamini, sest muutlikud ilmaolud mõjutavad rehve oluliselt: õhu soojenedes rehvid paisuvad ja õhu jahtudes tõmbuvad kokku ja nii vaheldumisi pikka aega.

Kuna Eesti ilmad on mõnikord täiesti ettearvamatud, on mõistlik rehvivahetuse peale hakata mõtlema juba täna. “Ootamatu” esimene lumi viib kõik autoomanikud esmajoones rehve vahetama ning sel juhul on sobivat aega leida äärmiselt keeruline.


Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.