Kuidas aku eluiga pikendada, sellest kirjutasime siin. Aga kuidas ikkagi aru saada, et päästa pole midagi ja peaks hakkama uue aku soetamisele mõtlema?

Tänapäevased akud ei kesta tavaliselt enam nii kaua, kui vanasti. Põhjuseks peamiselt autodes pidevalt suurenev elektritarbijate hulk ja sellega seoses koormus akule.

Erinevatel andmetel on uutel akudel eluiga 2,5-4 aastat, aga see sõltub paljuski kasutusest ja hooldusest. Ülipika elueaga akud on reeglina ikkagi ainult hea müügitrikk. Samuti on raske täpselt paika panna hetke, millal aku on täiesti läbi. Paljudele sobibki lõpu edasilükkamine sagedaste lisalaadimiste toel.

Aku tervist saab kontrollida autoteeninduses või koduseks kasutuseks mõeldud seadmetega. Kolm konkreetset sümptomit iseseisvaks diagnoosimiseks saab siiski välja tuua:

  1. kui peale laadimist läheb aku ikkagi paari päeva jooksul tühjaks
  2. kui aku on seisnud pikalt alalaetuna ja on talvel läbikülmunud, siis tavaliselt sellest asja enam ei saa
  3. kui akul on väliseid kahjustusi, lekib kuskilt või tunda on happe lõhna

Peamine soovitus on ikkagi see, et kui on autoga niikuinii teenindusse asja on, siis laske aegajalt ka aku tervist kontrollida. Sellega saab ennetada üllatusi, eriti kui need tabavad meid hetkedel, kui on kiire või asute näiteks Soomaa metsade vahel.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!