Talv saabus, lõpuks. Aga tõeliselt külmaks alles läheb, kui ilmaprognoose uskuda. Seega on teil veel paar päeva aega valmistuda. Kuna tulevad ka pühad ja sõitmist on kindlasti palju, siis kas olete kindel, et teie auto aku selle külmaga on oma ülesannete kõrgusel?

Kuidas aku tervist kontrollida?

Kõige kindlam on seda teha spetsiaalsete seadmetega või esinduses. On olemas kiirteenindused, kus saab kiirelt info kätte või lepite kokku spetsiaalse aja. Kui aku laadimist ei vaja, siis võtab protsess väga vähe aega. Kindlasti vähem, kui külmal hommikul naabrimehelt “krokodille” lunida või autoabi oodata.

Aga üldiselt on need sümptomid, mis annavad alust kahtlustada, et autoaku elutee on lõpukorral.

  • Hommikul autot käivitades ei jaksa aku korralikult starterit vedada, eriti hakkab see ilmnema esimeste madalate temperatuuride juures.
  • Peale laadimist mõne päeva jooksul selgub, et autoaku on ikkagi  nõrk. Arvatavasti on sõidetud pikalt alalaetud akuga ja aku on oma täieliku mahtuvuse minetanud.
  • Kui akul on väliseid kahjustusi, lekib kuskilt või tunda on happe lõhna
  • Kui akul on peal “silm”, siis aegajalt tuleks vaadata mis värvi see on. Kui roheline tuli ei põle, siis on aku alalaetud, oma elutsüklit lõpetamas või on probleeme generaatori laadimisega.
  • Kui on kahtlusi ja akul silma pole , siis on kõige kindlam viis mõõta ära aku pinge. Selleks on saadaval ka koduseks kasutamiseks sobivad seadmed.

Normaalne laetus: 12,5-12,8 V
Osaliselt tühjenenud: 12,2-12,5 V
Ebapiisavalt laetud: 11,8-12,2 V
Täielikult tühjenenud: alla 11,8 V

See võib olla “elupäästev” asi teie autos

Kui lähipäevil ei jõua teenindusse ega aku tervist kontrollima, siis võib olla on nüüd see koht, kus peaks kaaluma omale käivitusabi soetamist?

Käivitusabid ei ole enam ainult remonditöökodade või üksikute entusiastide tööriistad. Mõtteviis, et auto ei käivitu tühja aku tõttu võib olla kord viie aasta jooksul ja siis naabrimees ikka aitab, on ju täiesti mõistetav. Kõiki seadmeid ei jõua ja pole mõtekaski endale soetada.

Käivita autot või lae oma nutiseadet

Käivitusabid on tänapäeval multifunktsionaalsed – käivita akut, lae arvutit või telefoni ning kasuta kasvõi taskulambina.

Seega, arvestades kõike eeltoodut, äkki tasuks kaaluda omale ühe sellise seadme soetamist. Toome välja peamised eelised ja funktsioonid, mis sellega kaasnevad.

  • Ei vaja voolupistikut, käivitusabi töötab enda akult
  • Ei tühjene iseenesest, seega võib seade autos kaasa sõita koguaeg
  • Turvaline, ei tekita sädemeid ja ülepingeid ning ei tekita võimalikku kahju auto elektroonikale (mis võib juhtuda otse teise auto akult voolu andes). Samuti ei juhtu midagi, kui klemmid kogemata valepidi ühendada.
  • Toimib akupangana, mis lubab laadida arvuteid ja telefone
  • Mitmekülgne adapterite lisamise võimalus suurendab funktsionaalsust veelgi
  • Lihtne kasutada ka nendes autodes, kus akud on raskesti ligipääsetavad
  • Olenevalt mahutavusest, aga ka kõige väiksemad lubavad kuni 20 käivitamiskorda ühe laadimisega

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!