Foto: Liqui Moly.

Diiselsõidukite omanikud on tõenäoliselt suures osas teadlikud sellest, mis asi on tahma- või kübemefilter ehk teisisõnu ka DPF filter. Filtri otstarve on üsna selge: püüda kinni ja põletada ära üleliigne tahm, et autod vähem õhku saastaks.

Miks on vaja DPF filtri eest hoolitseda?

Tahmafilter vajab sarnaselt teistele sõiduki osadele hooldust ja kontrolli, mida ei tuleks kindlasti ära unustada, sest hoolitsuseta lõpeb filtri tööiga palju varem ja uue filtri paigaldus ei ole sugugi soodne lõbu. Paljuski sõltub filtri eluiga sellest, kuidas ja kui pikki vahemaid autoga sõidetakse.

Huvitava lisaasjaoluna võib välja tuua ka selle, et osade tootjate puhul on tahmafiltri eest hoolitsemine ka garantiinõue. Filtri umbeminekust annavad märku armatuuris süttivad ohutuled, samuti hakkab umbes filter mõjutama teiste auto osade, näiteks turbo tööd.

Milliste sõidukite puhul oht eriti suur on?

Oma sõiduki tahmafiltri töökorras hoidmise eest võiksid hoolt kanda kõik autojuhid, kelle sõidukil selline asi olemas on.

Rasmus Parv Autoeksperdist sõnas, et on siiski tõsi, et probleemsemad on eelkõige need sõidukid, mis peamiselt lühikesi vahemaid läbivad ja linnasõite teevad. Autoeksperdil on reaalseid näiteid täiesti uutest autodest, mille tahmafilter on juba 50 000 kilomeetri läbimise järel umbes ja vajab vahetust või puhastust.

Linnasõitude probleem on see, et lühikeste sõitudega ei saa mootori ega heitgaasi temperatuur tõusta piisavalt kõrgele, et juba filtrisse kogunenud tahma ära saaks põletada.

Soovitame kindlasti tutvuda oma auto käsiraamatuga, kuna tootjatel on erinevad juhendid filtri töökorra tagamiseks, mis enamasti käsevad autoga vähemalt korra nädalas pikema maanteesõidu ette võtta.

Kuidas probleemi lihtsasti vältida?

Tahmafiltri parima töökorra tagamiseks on oluline ennetustöö, sest tagantjärele juba ummistunud filtriga tegelemine on ükskõik mis lahenduse korral kordades kallim.

Ennetustöö seisneb lihtsalt Liqui Moly DPF filtri puhastus- ja kaitselisandi kasutamises, kuna see on hetkel müüdavatest lisanditest üks efektiivsemaid. Kasutamine on lihtne: lisada kütusele iga 2000 kilomeetri järel.

Liqui Moly lisandit võib kasutada sellistes autodes, millel pole elektroonilist eraldi paagiga kütuselisandi doseerimise süsteemi – näiteks osad Citroën’i ja Peugeot’ süsteemid. Purgist piisab 50-70 liitri diislikütuse jaoks.

Kütuselisand aitab põletustsüklil paremini ja efektiivsemalt toimuda ning seeläbi oluliselt filtri tööiga pikendada. Liqui Moly lisandeid saab hankida Autoeksperdi kauplustest.

Kas lihtsalt ära võtta ei või?

Eestis on kahjuks diiselautode omanike seas levinud kübemefiltri eemaldamise trend, mis on aga keskkonda kahjustav ja tehniliselt keelatud.

Kui muidu püüab filter kahjulikud tahmaosakesed kinni, siis eemaldatud filtriga saastab auto oluliselt rohkem keskkonda ja inimesi, kes nüüd saastatud õhku sisse peavad hingama.

Samuti peaksid tehnoülevaatuspunktid tulevikus hakkama tahmafiltri olemasolu põhjalikult kontrollima, mistõttu ei saa eemaldatud filtriga sõidukid enam ülevaatuselt  läbi. Uue filtri paigaldamine maksab olenevalt margist ja mudelist juba 1000 kuni 2000 eurot.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!