Selline lähenemine kahjustab tegelikult kojamehi. Foto: Scanpix/Dmitry Feoktistov.

Üks tüütumaid asju talvise autosõidu juures on sõidu alustamine, kuna auto tuleb jääst ja lumest kõigepealt puhtaks rookida. Eriti tüütud on sealjuures kinni jäätunud kojamehed, mida kraabitsaga lahti kangutades kahjustada võib.

Üks variant täiesti kinni külmunud kojameeste lahti saamiseks on neile mõnda spetsiaalset jääsulatamise toodet peale piserdada, mis jää hetkega sulama paneb ja kojamehed ilma jõudu kasutamata vabastab.

Sulataja on eriti vajalik ekstreemoludes

Jääsulataja kasutamine igapäevaselt ja kogu akna jaoks on võrdlemisi tüütu ja kulukas, kuna seda läheb päris palju. Seega võiks lahendus olla pigem ekstreemolude puhul, kui sadanud on jäävihma või esiklaasi ja kojamehi katab nii paks kiht, mida kraabitsaga ei taha lõhkuda.

Soovi korral võib sellise jääsulataja endale ise ka koduste vahenditega valmis meisterdada. Oluline on teha siiski kindlaks, et jää sulatamiseks mõeldud komponendid ei lõhuks sõidukit rohkem kui jää ise. Näiteks vee ja äädika segu pole soovitatav, sest äädikas võib kojamehi kahjustada.

Jäätumise ennetamiseks on võimalik muretseda spetsiaalsed kojamehekatted, mis käivad kojamehe ümber ning aitavad vältida esiklaasi külge kinni jäätumist. Suure lumesaju puhul võivad kojamehed siiski lume ja jää alla jääda, kuid vähemalt ei saa sedasi kummist osad kahjustada.

Miks kojamehi ei tohi üles tõsta?

Sarnane lahendus on ka lihtsalt autokatte kasutamine, kuna sedasi jääb puhtaks kogu esiklaas ning kojameeste pärast pole hommikul vaja muretseda.

Oluline on praeguse teema juures meelde tuletada, et kojameeste ööseks püstisesse asendisse jätmine võib küll vältida nende kinni jäätumist, kuid kahjustab neid lõpuks rohkem kui asi väärt on. Vastu klaasi suruv vedru venib välja ja lõpuks ei pühi hästi ka enam uued labad.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.