Pidurdussüsteemi korrasoleku eest peab hoolitsema iga autoomanik ning eluohtlike rikete korral autoga liikluses osaleda ei tohi.

Piduripedaali vajutamisel surub tõukevarras lahti vaakumvõimendi klapi, mis omakorda avab peasilindris pidurivedeliku klapid. Vedelik suunatakse läbi piduritorude iga ratta pidurisüsteemi, kus pidurisadulas asuvad kolvid suruvad klotsid vastu kettaid.

Ajapikku see kõik kulub. Üheks kõige tugevamaks indikaatoriks on pedaalivajutusel tekkiv tugev vibratsioon, mis annab lisaks klotside kulumisele tihti märku ka piduriketaste kehvast seisukorrast.

Klotsid võivad pidurdades veel kriuksuda ning teha ebameeldivat metalset heli. Kulumise kõrval võib see märku anda oksüdeerunud ketastest, ent mõlemal juhul on kindel pidurite vähenenud jõudlus. Piduripedaali hõlmav “käsnjas” tunnetus on samuti üheks klotsikulu näitavaks asjaoluks.

Uuematel autodel süttib näidikuplokis tavaliselt ka pidurklotside hoiatustuli, või siis kuvatakse mõnele ekraanile hoiatav kiri.

Pidurite kehv seisukord suurendab kütusekulu, vähendab liiklusohutust ning võib kiirendada auto teiste komponentide kulumist.

Mõistlik on jälgida ka pidurivedelikku. Pidurid vedelikku ise ei “neela”, ent kui selle tase on alla miinimumi, on alust kahtlustada leket. Kõige selgemalt annab pidurite kehvast seisukorras teada muidugi auto kasin võime peatuda. Sel juhul tuleb kindlasti sammud seada töökotta.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.