Auto talveks ettevalmistamine on oluline. Õige rehv tagab turvalisuse, auto hooldamine mugava sõidu ja masina pikaealisuse. Aga on üks asi, millest kõik algab – selleks on aku. Kui see alt veab, siis pole oma heade rehvide ja läikiva autoga kuhugi minna.

Seega on üks ja ainuke soovitus – kontrollige oma aku tervist. Kuni 3 aastase aku puhul pole ilmselt probleemi, kui akut pole just korduvalt tühjaks lastud või ei esine lausa füüsilisi kahjustusi. Vanemate akude puhul võib aga juba jamasid tekkida.

Üks oluline meeldetuletus, mis tänapäeva autode ja akude puhul kehtib – kui mingil põhjusel olete aku tühjaks lasknud, siis ei tarvitse isegi Tallinn-Tartu marsruudi läbimine seda uuesti täis laadida. Kui tühi aku veel külma ka saab, siis võib asi juba palju halvem olla. Seega mõelge läbi, kas selliseid juhtumeid on ette tulnud?

Millised on kehva aku sümptomid?

Kuidas aku tervist kontrollida? Kõige kindlam on seda teha spetsiaalsete seadmetega või esinduses. On olemas kiirteenindused, kus saab kiirelt info kätte või lepite kokku spetsiaalse aja. Kui aku laadimist ei vaja, siis võtab protsess väga vähe aega. Kindlasti vähem, kui külmal hommikul naabrimehelt “krokodille” lunida või autoabi oodata.

Aga üldiselt on need sümptomid, mis annavad alust kahtlustada, et autoaku elutee on lõpukorral.

  • Hommikul autot käivitades ei jaksa aku korralikult starterit vedada, eriti hakkab see ilmnema esimeste madalate temperatuuride juures.
  • Peale laadimist mõne päeva jooksul selgub, et autoaku on ikkagi  nõrk. Arvatavasti on sõidetud pikalt alalaetud akuga ja aku on oma täieliku mahtuvuse minetanud.
  • Kui akul on väliseid kahjustusi, lekib kuskilt või tunda on happe lõhna
  • Kui akul on peal “silm”, siis aegajalt tuleks vaadata mis värvi see on. Kui roheline tuli ei põle, siis on aku alalaetud, oma elutsüklit lõpetamas või on probleeme generaatori laadimisega.
  • Kui on kahtlusi ja akul silma pole , siis on kõige kindlam viis mõõta ära aku pinge. Selleks on saadaval ka koduseks kasutamiseks sobivad seadmed.

Normaalne laetus: 12,5-12,8 V
Osaliselt tühjenenud: 12,2-12,5 V
Ebapiisavalt laetud: 11,8-12,2 V
Täielikult tühjenenud: alla 11,8 V

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!