Foto: Shutterstock.

Manuaalkäigukastiga sõidukile on teadaolevalt iseloomulik käsitsi käikude vahetamine ja üks lisapedaal, milleks on muidugi sidur. Nagu paljud muudki sõiduki komponendid, on ka sidur kuluosa, mis vajab mingil ajahetkel väljavahetamist. 

Tihtilugu ei saa autojuhid ise alati aru, kui sidur on lubatust rohkem kulunud. Toome välja siin mõned näpunäited, kuidas aru saada ja kontrollida, et sõiduki siduri tööaeg hakkab lõppema. 

Mida varem märkad, seda parem

Esimene märk kulunud sidurist võib olla see, et sõiduk kipub viivitama kiirendamisel. Kui vajutad gaasi ja sõiduk ei taha kohe üldse edasi liikuda, võib viidata see sellele, et veovõllidele ei anta läbi käigukasti piisavalt jõudu.

Teine märk vahetust vajavast sidurist on teada-tuntud “libisev sidur”. Kõige lihtsam viis libiseva siduri äratundmiseks on pedaali käitumise põhjal. Kui sidur laseb kerge vaevaga käiku vahetada poole pedaali allavajutamisel, on tõenäoliselt see märk libisevast sidurist. 

Libisev sidur annab endast märku ka üsna tugeva kärsahaisuga, mis sõiduki salongi tungib. Küllaltki sagedane juhtum on see näiteks algajatel juhtidel, kes kipuvad sidurit pisut rohkem libistama. Kärsahaisu võivad tekitada ka muud probleemsed asjad, kuid sidur on üks levinumaid.

Veel üks näpunäide vigase siduri kontrollimiseks on kohalt minek kõrgema käiguga. Kui sõiduk suudab kohalt minna neljanda või viienda käiguga, siis rõõmustada ei tasuks, sest see viitab sellele, et sidur on parasjagu ametit maha panemas. 

Oluline on meeles pidada, et sidur on otseses ühenduses käigukastiga. Kui vigast sidurit pikalt eirata, võib see hävitavalt mõjuda ka käigukastile ning nende kahe remont ei ole rahakotile sugugi meeldiv. 

Kõige kindlam meetod on lasta juba esimeste sümptomite ilmnemisel sõiduk spetsialistidel üle vaadata, kuna hiljem võib remondiarve osutuda kordades kulukamaks. 

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.