Ükskõik, kui suure auto ostad, lõpuks jääb see ikka väikseks. Suureneb pere, lisanduvad hobid või lemmikloomad. Kedagi koju ju ka ei taha jätta, sest asju on palju ja kõik ei mahu enam autosse.

Õnneks on alati võimalik teha veel üks samm enne suurema auto ostmist. Appi tulevad auto külge paigaldatavad panipaigad. Levinuim variant on katuseboks, aga on saadaval ka katusekorvid ning lausa haakekonksu külge käivad variandid.

Tähelepanu – katuseraamid ei ole universaalsed!

Esmalt tuleb välja tuua tehete järjekord:

  1. katuse külge kinnituvad reelingud
  2. reelingute külge katuseraamid
  3. raamide külge boks.

Selline peaks olema ka soetuste järjekord.

Esmalt tee kindlaks, kas autol on juba katusereelingud olemas või tuleb ka need koos raamiga soetada. Järgmiseks tuleb valida raam. See etapp on eriti oluline, kuna raamid ei ole universaalsed vaid margiti ja mudelite lõikes erinevad.

Kõige kindlam on edasimüüjate juures kataloogi järgi tuvastada konkreetsele autole sobiv raam. Seetõttu on näiteks raamiosa ostmine järelturult väga riskantne ja täpselt õige mudeli leidmine keeruline.

Oluline! Jälgi boksi ja raami kinnituste tüüpe

Kui raamid on olemas ja paigaldatud, saab hakata valima boksi. Selle puhul enam auto marki arvestama ei pea, oluline on teada vaid raamide kuju, sest kõikide bokside kinnitused ei tarvitse sobida, aga siinkohal räägime mõnest üksikust erinevast tüübist, mitte sadadest.

Thule raamide puhul on tala profiile 4 erinevat: WingBar, SlideBar (väljalibistatav ja lihtsustab laadimist), SquareBar ja ProBar. Viimane on juba professionaalsem ning raskemate koormate jaoks. Teatud juhtudel on võimalik kasutada ka adapterit.

Arvestada tuleb kaalulisa

Boksikomplekti puhul peab arvesse võtma lisavarustuse panust auto massile. Mootorsõiduki lubatavat täismassi ei tohi ületada. Olemasoleva katusekoormuse väljaselgitamiseks tuleb teha arvutus: raam + katuseboks + laadungi raskus = olemasolev katusekoormus.

Enamikel juhtudel ei tohiks boks oluliselt kaalu lisada. Näiteks 300 liitrit mahutav Thule Motion XT kaalub tühjalt vaid 16 kg.

Samas, kui tahate sõita väikeautoga ning teie hobiks on dolomiidi tahumine või sepatöö, siis on arvutamine vajalik, sest lisakoormus asub katusel, mis viib auto raskuskeskme palju kõrgemale ja mõjutab oluliselt juhitavust.

Mõtle läbi, mida sa vajad

Boksi valikul on tehnilisi piiranguid juba vähem ning oluliseks muutub selle konkreetne funktsioon ja inimese vajadused: kompaktsem ja voolujoonelisem või hoopis väga mahukas, talispordi suunitlusega või universaalne?

Tippmudelite puhul, nagu Thule Excellence on mindud lausa nii kaugele, et kogu boksi disain ja isegi värv on välja töötatud mõeldes ülimale tuuletakistuse minimeerimisele ja müra vähendamisele.

Väiksemate mudelite puhul on võimalik katusele mahutada ka ratas. Ja kui muretsete, et kuhu boks panna hetkedel, kui seda ei kasuta, siis on olemas ka pehmed ja kokkuvolditavad variandid.

Lisaruumi soetamine on tõenäoliselt palju odavam ja muretum, kui autovahetus, seega tasub enne raskete otsuste langetamist mõnest autotarvikute poest läbi käia ja hinnapakkumine võtta. Tõenäoliselt saab mure lahendatud kiiresti ja kvaliteetselt.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!