Teoreetiliselt peaks meie kliimavööndist tulema maailma parimad autojuhid, sest kus mujal saab harjutada sõitmist sulaval asfaldil, mustal jääl, novembrikuises udus ja kevadtalvises lörtsis. Lisaks on meil tuhandeid vabapidamises metskitsi ja -sigu, põtru, jäneseid ja ning helkuriteta kahejalgseid.

Globaalsel tasandil suudab inimkond kliimat küll mõjutada, aga lokaalselt tuleb leppida sellega, mis hetkel taevast alla tuleb. Kuidas suurendada oma šansse turvaliselt sihtpunkti jõudmiseks?

Üks väga oluline asi on nähtavus. Liikluses loevad sekundi murdosad. Kas sa näed teeääres ettejooksmise plaani pidavat põtra 50 või 200 meetri kauguselt, võib olla elu ja surma küsimus teile mõlemale. Seega originaaltulede korrasolek ja kvaliteetne pirn on iseenesest mõistetav. Aga kui tahaks rohkem valgust? Siis on võimalik paigaldada lisatuled.

Lisatulede paigaldamine peab vastama seaduses kehtestatud nõuetele, mis on kohati vägagi peensusteni paika pandud. Lõpliku nõu jaoks on mõistlik pöörduda korralikku töökotta ja lõplik tõde võib mõnikord selguda hoopiski järgmisel ülevaatusel. Toome siiski välja mõned peamised asjad, mida kindlasti arvestada, enne kui paigaldama asute.

  • Lisatulesid tuleb paigaldada paarikaupa. See tähendab, et lubatud ei ole ühe lisaprožektori paigaldamine katusele või iluvõre keskele.
  • Referentsarv. Igal tulel on oma referentsarv (märgitud tule klaasile või reflektorile) ning kõikide kaugtulede summaarne referentsiarv ei tohi ületada numbrit 100. Näiteks kui teie auto originaalkaugtuledel on ühe tule referentsarv 20, siis kokku on juba 40. Seega võite paigaldada lisatuled, mille ühe referentsarv ei ole suurem kui 30.
    SIIN on näha näiteks Hella Luminator seeria lisakaugtulede referentsarvud.
  • Kui tulesid on rohkem ning referentsarv läheb lõhki, siis tuleb tuled ühendada nii, et korraga ei põleks rohkem kui 100 ühiku jagu tulesid.
  • Saadaval on nii halogeen-, ksenoon- kui LED tehnoloogial põhinevaid tulesid. Tänapäeval peaks eelistama juba LED tulesid, kuna need tarbivad kõige vähem energiat ning pakuvad tehnoloogiliselt kvaliteetsemat lahendust (pikk eluiga, kiire süttimine, suunatud vihud jne).
  • Paigaldamisel kasutada ainult kogemustega ning sertifitseeritud töökodasid, kuna lisatulede ebakorrektne ühendamine võib ära rikkuda kogu auto elektrisüsteemi.
  • Lisatulesid ei ole mõtet paigaldada ilu või edevuse pärast. Näiteks katusele pandud tulederida suurendab nii tuulemüra kui kütusekulu, seega kui kehvades tingimustes maanteesõitu tuleb harva ette, siis tuleks  plaan veelkord läbi mõelda.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!