Tänapäevasemad autod annavad enamjaolt aegsasti teada, kui õlitase hakkab madalale langema. Natuke vanemate autode puhul oleks mõistlik kahe õlivahetuse vahel aegajalt ka ise varrast kontrollida. On olnud juhtumeid, kus autol läheb küll õlikannuga hoiatustuli põlema, aga siis on juba hilja ja mootor on pöördumatut kahju saanud.

Nüüd on küsimus – millist õli sellises olukorras lisada? Teie autole kõige paremini sobiv õli on tavaliselt märgitud kasutusjuhendisse või kui sealt ei leia, siis tehke üks kõne margiesindusse. Tavaliselt kirjutatakse õlivahetuse järel kleepekale ka mootorisse läinud õli mark ja tüüp ning kleebitakse see kas uksepostile või kapotialla, mõnikord tehakse märge ka hooldusraamatusse. Kõige parem oleks osta juurdevalamiseks sama tüüpi õli.

Eraldi õli pealevalamise jaoks

Kui olukord tabas teid aga kohas, kus on valik väiksem või te ei tea, millist õli panna, siis esimene tõde on lihtne – ilma õlita sõitmine on igal juhul hullem, kui natuke teistsuguse õli kasutamine (eeldusel muidugi, et sisse valatakse ikkagi automootorile mõeldud õli).

Olemas on ka eraldi “top-up” õlid, mis on justnimelt selliste olukordade jaoks mõeldud. Näiteks Liqui Moly pealevalamisõli 5W40 omadused ületavad suure varuga kõigi tuntud tootjate poolt katsetustele esitatavad kõrgeimad nõudmised.

Kasutada võib sellist aastaringselt nii bensiini- kui diiselmootorites, kaasa arvatud ühisanum- ja pumpsissepritsega mootorites. Eelkõige sobiv kübemefiltriga (DPF) varustatud sõidukitele. Pealevalamisõli seguneb hästi kõikide kaubanduslikult turustatavate mootoriõlidega ning on ohutu nii katalüsaatorile kui ka turbole.

Auto õlitaseme kontrolli ei saa alahinnata, sest sisepõlemismootorites, hoolimata nende kiirest arengust, on õli mootori eluea pikendamise ja probleemide ennetamise kohapealt jätkuvalt üks olulisemaid asju.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.