Korralises õlivahetuses teab eeldatavasti töömees, milline õli su autole kõige paremini sobib. Mis teha siis, kui õlivarras näitab, et on vaja õli juurde valada, tahate ise õlivahetust teha või olete lihtsalt selline inimene, kes tahab teada, kuidas maailm töötab?

Kriitilistest olukordadest kirjutasime siin. Mida aga tähistavad mootoriõli kanistritel olevad tähed ja numbrid ning milline valik oleks sobivaim?

Õli eesmärk on kiiresti liikuvaid ja hõõrduvaid osi määrida. Mida paremad on õli omadused, seda efektiivsemalt see toimib. Samas peab õli võrdselt hästi toimima nii -20 kraadise mootoriga talvel, kui juba kuumaks sõidetud mootoriga palaval suvepäeval. Siinkohal tulevadki mängu tähised.

Vedel külmas ja paks kuumas

Võtame näiteks kõige levinuma 5W-40 markeeringuga õli. Esimene number näitab õli voolavust madalatel temperatuuridel (W nagu winter). Mida voolavam on õli, seda kiiremini ta peale käivitamist mootori kõikidesse kohtadesse jõuab. 5W puhul on määrimisomadused head ka -30 kraadi juures. Tähis 10W on piisav kuni -25 kraadi ja näiteks 0W on hea lausa -35 kraadise külmaga.

Teine number (40) näitab jällegi voolavust kõrgetel temperatuuridel. Viimasel juhul peab õli säilitama teatud paksuse ehk viskoossuse, et määrimisomadused ei kaoks. Mida suurem on see number, seda paremad on õli määrimisomadused 100 kraadi juures. Tavaautole on tähisega 40 õli täiesti piisav.

Kõrgemad markeeringud 50 ja 60 on mõeldud juba spetsiaalmootoritele (tuunitud või õhkjahutusega mootorid, võidusõit). Märkida tasub ka, et liiga viskoosne õli on paksem ja suurendab natuke kütusekulu. Seega igaks juhuks hästi kõrge temperatuuritaluvusega õli pole mõtet osta.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.