Ühe möödunud aastal läbi viidud uuringu kohaselt sõitsid 40% Suurbritannia juhtidest vale rehvirõhuga.

Samu uuringuid on hulgaliselt läbi viidud ka näiteks Ühendriikides ning tulemused on olnud sarnased. Rehvirõhu mõõtmisest ja õige rõhu leidmisest oleme varemgi kirjutanud.

Tootja poolt määratud rehvirõhuga sõitmise meeldetuletamine on praegu eriti oluline, kuna temperatuuri muutumine mõjutab otseselt ka rehvides olevat rõhku. Seetõttu võivad uuemate autodega sõitjad märgata külmade ilmade tulekul, et rehvirõhu tuli süttib tihedamini.

Õige rehvirõhk pikendab märkimisväärselt rehvide eluiga – kui rehvirõhk on 80% soovitatust, väheneb rehvide eluiga juba 20%. See on tingitud asjaolust, et vale rõhuga rehvid kuluvad kiiremini ning ebaühtlaselt. Samuti mõjutab õige rehvirõhuga sõitmine ka sõiduki kütusekulu.

Vale rehvirõhuga rehvid tähendavad halvemat juhitavust ning pikemat pidurdusteekonda. Uuringud on näidanud, et vale rehvirõhuga sõitmine suurendab õnnetusse sattumisse riski. Seega on aus, et iga juht vastutab selle eest, et tema sõiduki rehvid oleksid alati õige rõhuga.

Oluline on rehve kontrollida vähemalt kord kuus ning seda isegi juhul kui sõidukil on olemas automaatne rehvirõhu kontrollimise süsteem. Ventiili paigutatud andur ei pruugi juhile enne märku anda, kui rehv on juba oluliselt rõhku kaotanud.

Allikad: MichelinNHTSA.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!