Füüsikaseadused on halastamatud. Seetõttu tuleb nendega arvestada, eriti siis, kui kõne all on lapsed.

Valdav enamus inimesi soetab peale lapse turvahällist väljakasvamist tooli, kus laps on juba näoga sõidusuunas. Põhjendused on ilmselged. Esiteks on selliste toolide valik suurem ja teiseks tunneb selles vanuses laps juba ümbritseva vastu huvi ning kui huvitav on autoistme seljatuge vaadata?

See on aga koht, kus tuleks lapse mugavus asetada teisele kohale ja rõhuda turvalisusele.

Lapse kaelale mõjub 4 korda suurem koormus kui täiskasvanul

Väikelapse keha on teistsugune kui täiskasvanul. See ei ole lihtsalt suure inimese väike koopia. Kui täiskasvanul moodustab pea 6 protsenti keha kogukaalust, siis imikutel on see näiteks 25 protsenti.

Seega lapse kaelale mõjub laupkokkupõrke korral ligi neli korda suurem koormus. Seljaga sõidusuunas oleval lapsel jaotub see jõud aga kogu keha pinnale ühtlaselt.

Oluline on kokkupõrke suund

Rasketest liiklusõnnetustest on 60 protsenti laupkokkupõrked ja ligi 40 protsenti küljelt sissesõidud.

Vaid paar protsenti surmaga lõppenud avariidest on tagant otsasõit. Seljaga sõidusuunas istumine kaitseb lisaks 1. punktis väljatoodule ka salongi paiskuvate klaasikildude ja muu ohtliku eest.

Protsent kõneleb enda eest

Uuringud on näidanud, et seljaga sõidusuunas iste vähendab alla kaheaastaste laste puhul surma või raskete vigastuste ohtu kuni 75 protsenti.

See ei ole nii ebamugav kui tundub

Kuigi peale vaadates võib tunduda, et lapsel on ebamugav, kui ei saa jalgu üle tooliääre riputada ja istuda nagu me harjunud oleme, siis tegelikult see asi nii dramaatiline ei ole. Lapsed on palju parema painduvusega ning asend, mis meile tundub sunnitud, on lapsele täiesti sobiv.

Küll aga näitab statistika, et seljaga sõidusuunas turvatoolis olnud lastel ei ole avarii korral jala- ja puusavigastusi, mis on näoga sõidusuunas toolide puhul tavalised.

Löögipadjaga tool

Seljaga sõidusuunas soovitatakse lastel sõita kuni neljanda eluaastani. Kui tõepoolest enam ei mahu, siis tasuks kindlasti kaaluda sellise tooli soetamist, millel on eraldi löögipadi lapsel ees. Selliseid toole on mitmetel tootjatel ning tasub poest uurida.

Löögipadi aitab kokkupõrke korral löögienergiat ühtlasemalt jaotada ning lapse pea ei liigu liiga palju ette. See on hea vahevariant ning ei tähenda järgmisel aastal kohe uue tooli soetamist vaid piisab ainult padja eemaldamisest.

Kindlasti saaks seda kõike veel detailsemalt lahti kirjutada, aga tegelikult piisab sellest, kui vaadata seda videot:

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.