Kaasaegsed autod on täis tänapäevaseid ohutussüsteeme, näiteks elektrooniline stabiilsuskontroll ESP (Electronic Stability Program) ja haagise stabiilsuskontroll TSP (Trailer Stability Program), mis abistavad juhti haagise või haagissuvilaga sõites.

TSP on auto olemasoleva ESP laiendus. ESP hoiab ära võimalikku külglibisemist ja ümberpaiskumist, kui sõiduk väljub kontrolli alt, näiteks suurel kiirusel kurvi sõites. TSP toimib samamoodi nagu ESP, tuvastades varakult haagise võimaliku külglibisemise ja sekkudes auto pidurdamisega.

TSP ohutuks ja korrektseks toimimiseks on oluline, et auto tuvastaks, et haagis on ühendatud. Selleks on vaja mudelikohast veokonksu juhtmekomplekti. Kui paigaldatakse universaalne veokonksu juhtmekomplekt või kui mudelikohane veokonksu juhtmekomplekt on paigaldatud, kuid on jäetud autole tuvastamata (kodeerimata), siis auto juhtsüsteem ei saa aru, et haagis on ühendatud ja TSP ei toimi. Mudelikohase veokonksu juhtmekomplekti ja kodeeritud auto puhul käivitatakse TSP kohe, kui haagise pistik ühendatakse autoga. Vaid nii saab juht kindel olla, et auto juhtsüsteem teeb kõik võimaliku ohutuks sõiduks külglibisemise vältimise näol.

Selles videos võrreldakse TSP-ga varustatud haagissuvilaga autot (VW Tiguan) teise haagissuvilaga autoga (Mazda CX5), millel TSP puudub. Erinevused on ilmsed.

Autoomaniku jaoks, kes kasutab haagist või haagissuvilat, on TSP oluline turvasüsteem.

Veokonksu paigaldamisel on mudelikohane juhtmekomplekt hädavajalik komponent tagamaks, et auto tunneks ära haagise ja aktiveeriks TSP. Paigaldades autole universaalse juhtmekomplekti, ei hakka TSP tööle.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.