Auto kaitserauad on levinud lisa maasturitele ja seda ennekõike sõidukitele, mis veedavad suure osa ajast linnast väljas. Mis need täpselt on ja mida peaks silmas pidama, kui neid osta soovid?

Kaitserauad auto ninal on kasutusel erinevatel põhjustel. Algne idee on muidugi kaista sõiduki esiotsa kokkupõrke korral suurema metsloomaga. Tänapäeval võib näha ka mõndade riikde politseiautodel eraldi disainitud kaitseraudu, et saaks näiteks vajadusel rammida ohtlikku ja põgenevat autojuhti.

Teine levinud kaitseraudade nimetus kängururauad pärineb loogilistel põhjustel Austraaliast. Sarnaselt on levinud näiteks Kanadas termin põdrarauad ja Ameerikas bullirauad.

Kaitseraua külge saab samuti kinnitada lisatuled, mis aitavad pimedatel asulavälistel aladel paremini näha, kui ka elektrilise vintsiga trossi. Viimane võib päästa seiklushimulisemad maasturijuhid olukordadest, kus sõiduk on lootusetult kinni jäänud.

Kuigi vanemad kaitserauad on tõestatud ohtlikud jalakäijatele, peavad kõik uuemad lahendused rangelt jälgima vajalikke Euroopa Liidu reegleid. Vastavad reeglid kehtestati 2006. aasta oktoobris, seega turvalisemad kaitserauad on müügil olnud juba mituteist aastat.

Peale ilmselge, nagu näiteks sobivuse soovitud sõidukile, peakski just jälgima, et vastav kaitseraud oleks vajaliku sertifikaadiga ja kooskõlas ELi nõuetega.

Sobilikke kaitseraudu leiab ka Autoeksperdi poodidest, kus eripakkumisel on näiteks populaarsele Škoda Yeti maasturile sobivad rauad.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!