Foto:Shutterstock.

 

Talviti kipub sool, sopp, mustus ning muu keemia autokere külge kleepuma, luues kehva hoolitsuse korral eeldused külaskäiguks keretööde meistri juurde.

Kuigi hea tava on enne autosse istumist saapad puhtaks raputada, siis tassime eelmainitud probleeme sõidukisse ka kõndides.

Selleläbi ilmnevad soolaplekid vaippolstril ei näe kenad välja ja süvendavad rooste tekkimise võimalust, ühtlasi siseneb autosse ka ebameeldiv niiskus.

Vähendamaks nende probleemide tõenäosust, tasub kasutada õigeid jalamatte. Kõige levinumad on tekstiilmatid ning kummimatid, millest talviti on soovituslik kasutada viimaseid.

Kummimatid ei lase mustusel ning niiskusel autos laiali valguda ega põrandasse imbuda, eriti kui tegu on kõrgete äärtega kaussja matiga. Sinna saabuvat pori on samuti lihtsam hiljem koristada.

Vale mõõduga matt võib olla eluohtlik

Tekstiilmatid näevad tavaliselt kenamad välja ning need imavad edukalt ära niiskuse, ent see võib siiski koos mustusega põrandakattesse edasi jõuda. Ka on nende koristamine oluliselt raskem.

Kui sõidukil pole kummist matte lisavarustusena olemas, saab need enamasti üsna kerge vaevaga edasimüüjatelt hankida. Autoeksperdi valikus on hulgaliselt margi- ja mudelipõhiseid matte.

Mudelipõhise mati väljaotsimine on suisa soovituslik, sest kui vale kujuga matt nihkub sobimatuse tõttu pedaalide alla, võib tekkida eluohtlik olukord. Versioonidel, kus autotootja on ette näinud porimati kinnitamise, on kinnitusvõimalus olemas ka matil.

Enne ostmist tuleks uurida ka mattide päikesetaluvust, juhul kui pesujärgselt peaks tekkima soov need päikese kätte kuivama panna.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.