Foto: Shutterstock.

Suur osa autoomanikest on teadlikud, et sõiduki kasutamisega kaasnevad teatud hooldustööd, et hoida enda neljarattalise eluiga võimalikult pikk. Ent tihtilugu võib elementaarsete hoolduste kõrvalt jääda tahaplaanile sõiduki käigukasti hooldamine.

Kuna käigukast on osa, kus toimub mehaaniline liikumine, siis teatavasti mängib seal olulist rolli õli. Sarnaselt mootoriga, vajab ka käigukastis olev õli aeg-ajalt vahetust, et tagada selle pikaajalisem tööperiood. 

Manuaal- ja automaatkäigukast

Reeglina on meie tänavatel kahte sorti käigukastiga sõidukeid – manuaal- ja automaatkast. Mõlemad tüübid on tõenäoliselt igale autojuhile tuttavad, aga millal tuleks nende hooldamisega tegeleda? 

Automaatkäigukast on muutumas üha levinumaks, sest nõudlus manuaalkastide järele on tänasel päeval sisuliselt kadunud. Automaatkasti õlivahetus on soovitatav teostada iga 30 000-60 000 kilomeetri läbimisel, sõltuvalt käigukasti mudelist.

Automaatkasti juures soovitatakse lisaks õlile välja vahetada ka käigukasti õlifilter, et tagada käigukasti sujuv töö ning pikem eluiga.

Uuemate autode puhul räägitakse sageli, et autode automaatkastid on nii-öelda hooldevabad, kus kasutatakse eluaegset ehk “lifetime” õli. 

Sellegipoolest ei tasuks öeldut päris sõna-sõnalt uskuda. Üldiselt peetakse “eluaegse” all silmas ikkagi garantiiperioodi ja võibolla natuke rohkemat. Spetsialistid teavad rääkida, et hooldamata käigukastiga tekkivad probleemid tihtilugu juba 150 000 kilomeetri läbimisel. 

Manuaalkäigukasti puhul on soovitatav kinni pidada tootja poolt ettenähtud vahetusvälbast. Enamasti jääb see 60 000-80 000 kilomeetri vahemikku, ent võib jällegi olla olenevalt tootjast erinev.

Näiteks kasutatud auto soetamisel tuleks kindlasti teha sõidukile õlivahetus, eriti veel juhul, kui eelmine omanik ei osanud selle kohta kindlalt informatsiooni anda.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.