Teoreetiliselt peaks meie kliimavööndist tulema maailma parimad autojuhid, sest kus mujal saab harjutada sõitmist sulaval asfaldil, mustal jääl, novembrikuises udus ja kevadtalvises lörtsis. Lisaks on meil tuhandeid vabapidamises metskitsi ja -sigu, põtru, jäneseid ja ning helkuriteta kahejalgseid.

Ohutust pole aga kunagi liiga palju. Sügis on tulemas ja aeg selleks ettevalmistama hakata. Kuidas suurendada oma šansse turvaliselt sihtpunkti jõudmiseks?

Kõik algab nähtavusest

Üks väga oluline asi on nähtavus. Liikluses loevad sekundi murdosad. Kas sa näed teeääres ettejooksmise plaani pidavat põtra 50 või 200 meetri kauguselt, võib olla elu ja surma küsimus teile mõlemale. Seega originaaltulede korrasolek ja kvaliteetne pirn on iseenesest mõistetav.

Aga kui tahaks rohkem valgust? Siis on võimalik paigaldada lisakaugtuled, aga see pole päris nii lihtne, et ostad valguspargi kokku ja hakkad kruvima.

Lisakaugtulede paigaldamine peab vastama seaduses kehtestatud nõuetele, mis on kohati vägagi peensusteni paika pandud. Arusaadav ka, sest teel liigub teisi autosid, kelle nähtavusega peab samuti arvestama. Lõpliku nõu jaoks on mõistlik pöörduda korralikku töökotta ja ülim tõde võib mõnikord selguda hoopiski järgmisel ülevaatusel.

Kõige olulisemad faktid

Toome siiski välja mõned peamised asjad, mida kindlasti arvestada, enne kui paigaldama asute.

  • Lisakaugtulesid tuleb paigaldada paarikaupa. See tähendab, et lubatud ei ole ühe lisaprožektori paigaldamine katusele või iluvõre keskele. On üksikud erandid, näiteks Hella Single Twin mudel, mille erinevus tavatulega on see, et ühes korpuses on kaks eraldi sertifitseeritud valgustit ning see on saanud ka Maanteeameti heakskiidu.
  • Referentsarv. Igal tulel on oma referentsarv (märgitud tule klaasile või reflektorile) ning kõikide kaugtulede summaarne referentsiarv ei tohi ületada numbrit 100. Näiteks kui teie auto originaalkaugtuledel on ühe tule referentsarv 20, siis kokku on juba 40. Seega võite paigaldada lisatuled, mille ühe referentsarv ei ole suurem kui 30.
    SIIN on näha näiteks Hella Luminator seeria lisakaugtulede referentsarvud.
  • Kui tulesid on rohkem ning referentsarv läheb lõhki, siis tuleb tuled ühendada nii, et korraga ei põleks rohkem kui 100 ühiku jagu tulesid.
  • Saadaval on nii halogeen-, ksenoon- kui LED tehnoloogial põhinevaid tulesid. Tänapäeval peaks eelistama juba LED tulesid, kuna need tarbivad kõige vähem energiat ning pakuvad tehnoloogiliselt kvaliteetsemat lahendust (pikk eluiga, kiire süttimine, suunatud vihud jne).
  • Paigaldamisel kasutada ainult kogemustega ning sertifitseeritud töökodasid, kuna lisakaugtulede ebakorrektne ühendamine võib ära rikkuda kogu auto elektrisüsteemi.
  • Lisakaugtulesid ei ole mõtet paigaldada ilu või edevuse pärast. Näiteks katusele pandud tulederida suurendab nii tuulemüra kui kütusekulu, seega kui kehvades tingimustes maanteesõitu tuleb harva ette, siis tuleks plaan veelkord läbi mõelda.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!