Foto: Toomas Huik, Postimees / Scanpix Baltics

Jahutusvedelik on selline asi, mida enamik pole ise kunagi pidanud lisama. Kui kuskilt ei leki, siis seda peaaegu ei kulu. Samuti kontrollitakse selle taset korralises hoolduses.

Samas osutub see teadmine oluliseks, kui avastad, et jahutusvedeliku tase on madal. Kuidas seda üldse avastada? Esimene võimalus on kontrollida visuaalselt. Kapoti all on enamjaolt näha neli erinevat kohta, kuhu saab midagi valada: õli, pidurivedelik, aknapesuvedelik ja jahutusvedelik. Enamikel autodel on nende peale ka kirjutatud, millega tegu.

Uuematel autodel annab sõiduk ise teada, kui tase on liialt madal. Või kuumeneb mootor lihtsalt üle ja süttib temperatuuri märgutuli.

Kas vedeliku värvil on tähtsust?

Kuidas iganes see avastus tuli, igal juhul lähed uut ostma ja avastad, et valikut on rohkem kui üks pudel. Millist valida? Vanadest aegadest on pärit jutt, et uutele autodele punane ja vanematel roheline. Tegelikult see nii päris ei ole.

Kõige esimese asjana pöörduge auto kasutusjuhendi poole. Kui seda pole, siis guugeldage või helistage esindusse. Sealt peaks saama vastava tähise, mille alusel jahutusvedeliku pudel soetada. Korralikes autopoodides oskab seda teile ka müüja öelda. Värvide asi ei ole kuidagi reguleeritud või seaduspärane.

Raskem olukord on tanklates, kus tavaliselt ongi lihtsalt eri värvi vedelikuga pudelid, enamjaolt roheline ja punane. Sellisel juhul oleks mõistlik vaadata, mis tooni on paagis hetkel olev vedelik (kui seda seal üldse on) ja osta võimalikult sarnane (näiteks sinine ja roheline on enamjaolt samade omadustega).

Kõige olulisem on, et vedelikku oleks

Tegelikult on kõige tähtsam see, et jahutusvedeliku tase oleks normis. See ei ole nii nagu kütusega, et kui panete bensiinimootoriga autosse diislit, siis on kõik kohe väga halvasti. Teistsuguse jahutusvedeliku kasutamine ei tekita pöördumatuid kahjustusi ja seda on sobival hetkel lihtne õige vastu välja vahetada.

Seega, kui kuskilt abi ei saa ja täpset mudelile sobivat ei leia, pange seda mis on. Igaljuhul parem kui mootori ülekuumenemine.


Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!