Autole saab paigaldada lisakaitserauad, tuntud ka kui “kängururauad”. Ilmselt on ka Eestis vähe juhte, kes pole kunagi näinud põllul või hullemal juhul ka sõiduteel meie enda “känguruid” ehk kitsi ja põtru. Kokkupõrge sellisega võib halvemal juhul lõppeda traagiliselt kõikidele osapooltele.

Esikaitseraud aitaks sellisel juhul ära hoida hullema kuid kasu on neist ka linnaliikluses ja natuke keerulisemates tingimustes, kus näiteks tihedas võsas liikumise puhul säästab kaitseraud esiosa suurematest kriimustustest ja vigastustest.

Arvestades, et need kujutavad lisaohtu näiteks jalakäijatele või avarii korral teisele sõidukile, siis on paigaldamine rangelt reguleeritud. Kindlasti ei tohi lasta neid ise kuskil kokku keevitada. Tingimused, millele rauad peavad vastama, on seaduses väga täpselt välja toodud. Tuntuimad on näiteks Anteci ja Cobra rauad, mida pakub Autoekspert.

Sertifikaat on oluline

Kui varem võis kaitseraudu paigaldada vaid maastikuautodele nagu Toyota Land Cruiser (M1G kategooria), siis nüüd on lubatud paigaldada kaitseraudu ka linnamaasturitele nagu Honda CR-V või Toyota RAV4 ja isegi sõiduautodele, nt Škoda Roomsterile, mille kategooria on M1.

Määruses “Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded” on öeldud, et kõigile M1, N1, M1G ja N1G-kategooria sõidukitele on lubatud paigaldada e-sertifitseeritud esikaitsesüsteeme.

  • E-sertifikaadi nõue kehtib ainult esikaitseraudade kohta. Euroopa Liit sertifitseerib praegu vaid esiraudasid, kuna jalakäijate ohutuse tagamisel on just need kõige tähtsamad. E-sertifikaadi saamiseks tuleb esirauatootjatel läbida ranged katsetused. Ohutusnõuetele vastates väljastatakse konkreetsele esirauale e-sertifikaat, mis lubab seda paigaldada.
  • Küljekaitseraudade ja taga-kaitseraudade kohta sarnaseid nõudeid kehtestatud ei ole ja neid võib paigaldada ka ilma sertifikaadita.
  • Erandina on lubatud paigaldada e-sertifitseerimata esikaitsesüsteeme M1 ja N1 kategooria sõidukitele, mis on liiklusregistrisse kantud (Eestis arvele võetud) enne 01.01.2002, M1G ja N1G kategooria sõidukitele, mis on liiklusregistrisse kantud enne 25.05.2007 ja üle 3500 kg täismassiga M1 kategooria sõidukitele, mis on liiklusregistrisse kantud enne 28.11.2009.
  • Meeldetuletuseks: M1 – sõiduauto ja buss, kuni 9 istekohta, N1 – veoauto, kuni 3,5t.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.