Hiljaaegu soetas laulja ja laulukirjutaja Renate Saluste endale meilt Thule Chariot Cross 2 lastekäru, millega ta väga rahule jäi!

Sellest kirjutas ta ka oma blogis (originaalpostitust näed SIIT) :

 

Tegelikult räägin ma tänases postituses ühest mugavast lahendusest, mis on meie elu lihtsamaks ja põnevamaks teinud ja selle nimi on Thule Chariot Cross 2. Inimkeeli seletatuna on tegu kahekohalise (jalgratta)käruga, millel veel lisaks palju funktsioone, aga täna keskendun ma just nendele kahele.

Meil oli varasemast olemas jalgrattatool, aga kuna meie pere suurenes sel kevadel ühe liikme võrra ning rattatooli reeglina alla aastast panna ei saa, siis oli vaja nuputada välja mingi uus lahendus, kuna suvi ees terendas tulla ilus ning rattasõit on minu lemmik! Olin varem tänavatel näinud ringi vuramas jalgrattakärusid ning need tõmbasid mu pilku. Tekkisid aga ka küsimused, et “huvitav kas seda raske vedada pole” ning “mis laps(ed) sellest ka arvaks”. Kõik kahtlused olid asjata, sest see käru täidab igati oma eesmärki ning vanemale lapsele igatahes väga-väga meeldib (noorem ei oska veel arvamust avaldada ???? aga kuna karjuma ei pista, ju siis on temagi päri).

Ma mõtlesin küll alguses, et kas võtta ühe- või kahekohaline käru, aga lõpuks otsustasin, et kui juba, siis juba – kaalu kärule väga palju sellega juurde ei tulnud ning seetõttu saigi otsustatud kahekohalise kasuks. Soovisin, et kärul oleks kindlasti olemas ka pagasiruum, seega jäi sõelale kolm erinevat mudelit: Chariot Cross 2, Chariot Cab 2 ja Chariot Sport 2. Cross 2 oli neist kõige kergem, seega lõplik otsus sai tehtud selle järgi.



Esimesed “sõidud” tegime käsitsi, ehk siis kasutades käru kui tandemkäru. Jalutada mulle meeldib, aga kahe lapsega pole see enam nii lihtne. Tandemkäru on ennast igati ära õigustanud, kuna lastele meeldib seal istuda ning ümbrust jälgida. Jalutamise ajaks tuleb eesmised kaks väiksemat ratast lihtsalt alla lasta – kui rattaga sõitma lähed, siis paned need jälle üles tagasi. Kuna kärul on taga väga head suured õhkkummid, siis on sellega väga hea igasugusel pinnasel jalutada. Pagasiruum on korralikult suur. Ujuma minnes mahutad sinna kenasti ära oma rätikud, pleedi, ujumisriided, sööki-jooki, mänguasjad ja ruumi jääb ikka üle. Alles hiljuti avastasin ka, et juhul kui lapsed tahavad seal sees oma uinaku teha, siis seljatugesid saab ka alla lasta. Lisaks on olemas ka pidur. Samuti on olemas igasuguseid panipaikasid – käru tagaseinas väljaspool on kaks suurt võrkudega ala, kuhu saab oma asju panna. Samuti on kärus sees külgedel olemas taskud ning laste jalge ette mahub panna ka a la vahetusjalanõud või mõni mänguasi.

Nagu pildilt paremal pool näha on, siis väiksematele kui aastased on võimalik juurde osta beebisisu. Beebid teadupärast ise veel ei istu ning istuvasse asendisse neid panna ei tohi. Seega ongi välja mõeldud see mõnus beebisisu, mis justkui õhus hõljub ning seetõttu ka mõnusalt beebi seljakuju võtab ja tal seal lebada laseb. Kuna beebisisu asetseb veidi eespool, siis on suuremal lapsel seal kõrval ka palju laiutamisruumi.

Rattaga sõitma minnes, nagu ennist ütlesin, tuleb siis jalutuskäru kõige eesmised rattad (vaata ülemiselt pildilt) tõsta üles “puhkama”. Lisaks tuleb paigaldada toru, millega saab käru ratta külge ühendada. Ühendamine käib väga lihtsalt. Vaja vaid ratta külge alguses see kinnituspesa ühendada ning seejärel libistad posti otsas oleva kinnituse sinna kinnituspessa, libistad vahele ühe poldi, mis seda pesa lukus hoiab ning “topelt-turvalisuseks” ühendad ratta külge veel ühe kinnitusaasa.

Eks muidugi annab tunda, et rattaga sõites sul midagi järel on, aga pean tõdema, et kartsin, et see on väga palju raskem. Asfaldil sõites libiseb käru ikka väga hästi kaasa ning mingit tohutut jõutrenni tegema ei pea. Kärul on ees selline läbipaistev võrk, mis mulle tundub, et lahustab ka kuidagi tuult?! On see võimalik? Ma ei tea… Aga ma järeldan seda sellest, et beebidel peaks tuul hinge kinni tõmbama, aga meie väiksel polnud mingit vahet, kui rattaga sõitma hakkasime. Külgedel on läbipaistvad aknad ning kui on väga päikseline päev, on võimalik kärule paigaldada ka päikesekate ning vihmase ilma korral vihmakate. Lisaks on kärule võimalik muretseda juurde igasugust lisavarustust, näiteks jalutades oleks mõnus, kui on käesanga juures ka asjade organiseerija; talvel kuluks kindlasti ära soojakott jalgadele; jookmise jaoks on võimalik osta eraldi jooksuvarustus, mis näeb välja sedasi, et käru ette otsa keskele on võimalik paigaldada samasugune suur ratas, mis käru veel kergemini libisema paneb; ning kui kärutamise oled lõpetanud, siis on võimalik kärule osta peale ka spetsiaalne kate mustuse eest; ja eks neid asju ole seal veel ja veel. Isegi eraldi suusatamisevarustusust on võimalik osta!

Selle käru kandevõime on 45 kg, ehk siis kannatab see vabalt ära kaks mõne aastast last või ühe juba päris suurema lapse. Meie suurem tüdruk kaalub näiteks veidi alla 16kg ning pisitüdruk 7kg, seega kasvuruumi on veel kõvasti. Turvavööd on mõnusad korralikud – lapsed püsivad kenasti paigal ning kui suurele maanteele sõitma lähete, siis kandke kindlasti ka kiivreid ????

Vot, arvan, et sain kõik tähtsama kirja. Kui teil on küsimusi, siis kirjutage mulle julgelt, sest mulle see käru väga meeldib ning oskan kindlasti nõuga teid aidata, kui miskit peaks vaja olema. Thule kärude ametlik edasimüüja Eestis on Autoekspert, seega parimaks pakkumiseks kirjutage neile SIIN!

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!