Foto: Shutterstock.

Suvel palavate ja lämbete ilmadega ringi sõites on paljudele autojuhtidele oluline, et sõidukis oleks töötav konditsioneer või kliimaseade, mis salongi jahutaks. Kuid nagu ka kõik muud tehnilised komponendid, vajavad ka need sujuvaks toimimiseks aeg-ajalt kontrollimist. 

Üldjuhul me sügisel ega talvel konditsioneeri väga agaralt ei kipu kasutama ning esimese soojema ilmaga seadet sisse lülitades võib ilmneda üllatus – salongi ei jõua enam külm õhk. 

Peamine põhjus, miks konditsioneer enam jahedat õhku ei puhu, on madal külmaine hulk kliimasüsteemis. Välistada ei tohiks kunagi ka erinevaid lekkeid või muid tehnilisi rikkeid süsteemis. 

Hooldust vajavast seadmest annavad tavaliselt märku ka suurenenud niiskuse hulk, veider lõhn töötamisel, lekked auto all ning vähenenud võime külma puhuda. 

Tegelikult soovitavad eksperdid kontrollida sõiduki konditsioneeri või kliimaseadet vähemalt korra aastas, veel parem kaks korda – kevadel ja sügisel. Kuna kliimasüsteemid on valmistatud keerukatest ja tihtilugu ka kallitest komponentidest, siis hooletusest tingitud remondiarved võivad ulatuda sadadesse eurodesse. 

Lisaks vähendab pikk sõit ülekuumenenud autos ka juhi keskendumis- ja koordinatsioonivõimet kuni 30 protsenti, mis omakorda muudab liiklemise ohtlikumaks.

Isegi kui sinu sõidukil veel eelnimetatud sümptomeid ei esine, võiks kindluse mõttes selle siiski lasta üle kontrollida. Kuna soojad ilmad pole enam üldsegi kaugel, siis broneeri aeg juba täna, et sõita suvele vastu töökorras kliimaseadmega.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.