Kõige parem variant on see, kui saad juba tankides aru, et paaki voolas vale kütus. Sellisel juhul on kõige targem autot üldse mitte käivitada. Foto: DepositPhotos

Üks levinumaid ja kulukamaid vigu, mida tanklas teha, on vale kütuse tankimine. See võib lõppeda tuhandetesse eurodesse ulatuvate remondiarvetega – eriti siis, kui olukorrale kohe ei reageerita. Kui oled paaki valanud vale kütuse, on kõige olulisem säilitada külm närv ja tegutseda õigesti. Mida täpselt teha, kui bensiin satub diiselmootorisse või vastupidi?

Kõige parem variant on see, kui saad juba tankides aru, et paaki voolas vale kütus. Sellisel juhul on kõige targem autot üldse mitte käivitada.

Arusaam, et valiti vale kütus, jõuab autojuhini juba tankimise käigus paraku väga harva, kuid kui peaks tõesti nii minema, siis on kõige õigem lahendus kutsuda kohe puksiir ja lasta auto viia teenindusse. 

Kahjuks saadakse sellest, et tangiti vale kütust, üldjuhul aru alles siis, kui mootor sõidu ajal tõrkuma hakkab.

Kumb kooslus on hullem?

Kui küsida, kumba pidi on hullem – kas bensiin diiselmootoris või diilslikütus bensiinimootoris –, siis vastus on, et mõlemat pidi on halb, aga hullem on see, kui diiselmootoriga autosse valatakse bensiini. 

Põhjus peitub selles, et diislikütus on määrivate omadustega ning kui paaki satub bensiin, siis need määrivad omadused kaovad ning see mõjub mootori tööle väga halvasti. Kui kütus jõuab juba süsteemi, siis võib kannatada saada kõrgsurvepump ja sellisel juhul ei aita enam kütusepaagi tühjendamisest, vaid see nõuab juba suuremat kahjude likvideerimist, mis on kindlasti ka kulukam tegevus.

Sõitma hakates ja veast alles hiljem aru saades on tark esimesel võimalusel seisma jääda ja puksiiriga teenindusse minna. Kui mootor veel ise seiskunud pole, on võimalus, et kapitaalsest remondist võib siiski pääseda.

Ka bensiinimootor ei oota diislit

Kuigi diisli sattumine bensiinimootorisse nii suuri kahjusid ei põhjusta, ei tasu valet kütust ka bensiinipaagiga autosse tankida. Sellest, kui diislikütus on sattunud bensiinipaaki, annab mootor kindlasti märku ning sissepritse ja filtrid võivad ummistuda.

Kui bensiinimootoriga auto paak täitub kogemata diislikütusega, siis tuleks samuti auto puksiiriga töökotta transportida ning heal juhul piirdub olukorra lahendamine paagi tühjaks laskmisega. 

Kõige õigem on tankimise ajal siiski tähelepanu säilitada – sel moel on võimalik säästa end hulgast sekeldustest ja potentsiaalsete remondiarvete tasumisest.

Registreeru püsikliendiks!

VAID püsikliendid saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.