Ükskõik, kas sa kasutad ratast vaid suvisel puhkusereisil väikesaartele või läbid kõik võimalikud ja võimatud rattamaratonid, mis vähegi korraldatakse: kuidagi pead sa oma kaherattalist transportima. Üksi liigeldes on võimalik see enamjaolt autosse sisse mahutada.

Reisijate olemasolu või soov autot seestpoolt mitte määrida/kriipida eeldab aga juba lisavarustuse soetamist. Mida silmas pidada?

1. Kas konksu küljes on parem?

Auto veokonksu külge käiv rattahoidik, näiteks Thule VeloCompact 927, on mugavam, kuna ratast on lihtsam kinnitada. Kui sa pole just üle kahe meetri pikkune, siis linnamaasturi puhul on ratta katusele upitamine juba eraldi trenn.

Rohkem rattaid mahutavate hoidikute puhul tuleb arvestada lisanumbrimärgi vajadusega, kuna hoidik varjab autoküljes oleva ära.

2. Rattasõbrad tahavad kotti

On veel üks oluline “aga” – tõelised rattafanaatikud ei kasuta auto taha käivat hoidikut väga loogilisel põhjusel: auto taga tekkiv tuulepööris ja rataste alt lendav tolm, kivid ja muu sodi tähendab halva ilmaga sõitmise järel kohest rattapesu ning ei mõju ka pikas perspektiivis ratastele hästi. Sestap tuleks kindlasti kasutada rattaid kaitsvat kotti.

3. Kas rattahoidja ja raam sobivad kokku?

Katusele kinnitatavate hoidikute korral tuleb esimese asjana silmas pidada millised on katuseraamid. Viimaseid on mitut eri tüüpi ja väga oluline on, et rattahoidja kinnitused klapiks katuseraamide omadega.

4. Kas esiratas jääb külge?

Katusele saab soetada kahte tüüpi hoidikuid – sellised, kus on ratas tervikuna (näiteks on väga populaarne Thule FreeRide 532) ning teine variant, kus esiratas on eemaldatud. Viimasel juhul on tuuletakistus väiksem ning rattale mõjuvad väiksemad pinged, aga esiratas tuleb siis ikkagi autosse sisse mahutada.

5. Kütusekulu ja müra

Kõik, mis on katusel, mõjutab auto tuuletakistust ja müra. Seega tasub ostmisel uurida ka raamide disaini ja voolujoonelisust. Üldiselt pole neid mõistlik koguaeg katusel hoida, seda nii ökonoomsuse kui ka hoidiku säilimise mõttes.

Selle kohta pole head nõu, kuidas vältida, aga siiski meelespeaks: katusel olevate ratastega ärge sõitke parkimismajja! Või kui pole enda mälus kindlad, siis kindlustage oma rattad ära.

Liitu uudiskirjaga!

VAID uudiskirjaga liitunud saavad kõikidest Autoeksperdi pakkumistest kõige kiiremini teada.

Olete edukalt uudiskirjaga liitunud!

Parimad pakkumised jõuavad nüüd teieni õigepea!